El conveni de millora i cessió de l’N-340 se signarà aquest estiu

“Un alcalde que tan sols porta quatre dies, però que ja va per feina”. Així ha arrencat el seu discurs la Ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, aquest migdia de dijous a Tarragona. La Ministra s’ha reunit amb l’alcalde de la ciutat, Rubén Viñuales, per tracatar i intentar desencallar i avançar en fins a quatre projectes d’infraestructures a Tarragona. Es tracta de la transformació i millores en trams de l’N-340, les alternatives d’accés al polígon Entrevies, les mercaderies interiors i el projecte de la Rambla del Mar a la part baixa.

PUBLICITAT

El Ministeri ja havia anunciat que invertirà 12,9 milions d’euros en les obres de millora i transformació de quinze quilòmetres de carreteres a Tarragona, afectant sobretot l’N-340, tant a Llevant com al nord, així com a la T-11. Dins d’aquest projecte hi haurà l’ampliació del pont del francolí, que inclou la instal·lació de pantalles acústiques al voltant de l’autovia A-7. També està previst millorar el ferm i la peatonalització i la creació de carrils bici en diversos trams de l’N-340, així com el tram que connecta la T-11 amb el pont de Santa Tecla. Després de les millores, aquests trams seran cedits a l’Ajuntament de Tarragona.

La Ministra ha assegurat que es tracta d’un projecte ja definit i madur, que la intenció és signar el conveni aquest mateix estiu i que transformarà i vertebrarà la ciutat.

Pel que fa al nou accés al polígon Entrevies, Sánchez ha afirmat que també es farà possible. Saben que és una necessitat absoluta per la major part de les empreses, saben que és un punt fonamental per la indústria del territori i ha explicat que el pressupost d’ADIF ja preveia l’actuació per crear un pont sobre la via com a solució.

Sobre el projecte de la Rambla del Mar a la part baixa, la Ministra ha explicat que l’anterior govern va mostrar “poc interès” en aquest assumpte. Sánchez ha confirmat que la solució tècnica per realitzar el projecte existeix, a partir de moure el mur i guanyar gairebé cinc metres, i, per tant, també tirarà endavant.

Finalment, pel que fa a les alternatives de pas de les mercaderies per l’interior, la Ministra assegura que volen treure les mercaderies de la costa, però cal abans trobar una solució òptima i de consens. Com a mesura preliminar al projecte, s’activarà la línia Reus-Roda.

PUBLICITAT