El tramvia tindrà uns 2,5 quilòmetres de catenària al seu pas per Cambrils

El tramvia del Camp de Tarragona tindrà uns 2,5 quilòmetres de catenària aèria al seu pas per Cambrils. El consistori i els tècnics del Departament de Territori i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han pactat que l’alimentació elèctrica es faci a l’alçada de Vilafortuny. El regidor d’Urbanisme de la ciutat, Enric Daza, ha detallat a l’ACN que la proposta preveu que la catenària vagi des del carrer Camí del Corralet fins pràcticament el límit amb Salou. Daza confia que el projecte avanci per l’impacte que tindrà a nivell d’obres públiques pel municipi i valora positivament l’adequació a la trama urbana del centre de la ciutat. A Cambrils, el tramvia usarà cinc quilòmetres dels nou que ocupava l’antiga línia ferroviària.

Foto: ACN
PUBLICITAT

Daza s’ha mostrat satisfet de les converses que han mantingut des de fa anys amb la Generalitat i que s’han acceptat les al·legacions que han anat fent. Entre aquestes hi havia el fet que el traçat arribi fins a l’actual estació d’Adif -Cambrils Nord-, enlloc d’acabar-se a la de Cambrils Centre, just a tocar de l’Institut Ramon Berenguer IV. Aquest tram però, no està inclòs en la primera fase del projecte que ha d’unir la ciutat amb Vila-seca, sinó que es farà just després. El director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, ha indicat que la intenció de Territori és “accelerar al màxim” aquesta segona fase per arribar a Cambrils Nord “l’abans possible”.

A banda, aquest segment que queda a l’oest de la riera d’Alforja tindrà finalment tres parades: l’antiga estació de tren, una al carrer Moragas i Barret i Cambrils Nord. Aquesta intermèdia també s’ha inclòs a partir de les converses entre les administracions i, finalment, el municipi tindrà set parades. Un dels esculls que s’haurà de superar és precisament la riera d’Alforja. Daza ha detallat que l’actual pont “anirà fora” i se’n farà un de “més modern i lleuger” que permetrà mantenir la cota del passeig Sant Joan Baptista de la Salle i evitar el pas subterrani actual, on s’hi acumula molta aigua quan hi ha pluges intenses, fet que genera problemes de mobilitat i seguretat.

PUBLICITAT