Junts declara trànsfuga a la seva exconsellera Elvira Vidal

Junts ha declarat trànsfuga a la seva exconsellera Elvira Vidal. El partit, amb Jordi Sendra al capdavant, ha registrat aquest dijous la petició, emparant-se al Pacte contra el Transfuguisme. L’ha fet arribar a Alcaldia i a tots els grups municipals amb representació al consell plenari.

PUBLICITAT

Des de Junts manifesten que la regidora Vidal va deixar voluntàriament el grup amb què es va presentar a les eleccions, motiu pel qual consideren que va trair el pacte polític amb els electors i la seva formació d’origen a les últimes eleccions després de votar en sentit contrari al de Junts en el darrer ple del mes setembre. Defensen que això “té conseqüències per a l’equilibri institucional del consistori”.

Junts manifesta que la consellera, ara no adscrita, no hauria de continuar comptant amb els drets col·lectius atribuïts als grups polítics, per la qual cosa no hauria de formar part de la Junta de Portaveus. La formació de Jordi Sendra demana a l’alcalde, Rubén Viñuales, que “revoqui qualsevol acreditació a la regidora com a representant en organismes col·legiats, autònoms o empreses municipals”, així com que “només percebi les indemnitzacions per assistència que tindria si seguís en el seu grup d’origen”. També sol·liciten que des del consistori es deixi de donar suport logístic i mediàtic a la regidora ara declarada trànsfuga.

PUBLICITAT