La Costa Daurada incrementa l’ocupació un 3,8% respecte a l’any passat

La demarcació de Tarragona ha millorat les seves xifres d’ocupació des de començaments del 2023 en relació amb el mateix període de l’any passat, segons dades del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Així, a la Costa Daurada ha crescut un 3,8%, amb 4,8 milions d’arribades i 18,2 milions de pernoctacions; mentre que l’increment a les Terres de l’Ebre ha estat del 0,3%, amb 421.000 arribades i 1,2 milions de pernoctacions. L’estada mitjana s’ha mantingut gairebé igual, amb 3,77 nits a la Costa Daurada i 3,01 nits. El mercat internacional ha estat el principal responsable dels resultats, especialment el francès que és el majoritari però també l’alemany, que és el que més s’ha incrementat.

Foto: ACN
PUBLICITAT

El mercat francès ha representat un 12,5% a la Costa Daurada, seguit del britànic i l’irlandès, amb un 10,3% i un 6,3%, respectivament. A les comarques ebrenques, el públic francès ha suposat un 10,9%, mentre que l’alemany i l’holandès han suposat un 3,9% i un 2,8%. Tot i això, el públic majoritari és el català i espanyol, que ha suposat un 51,8% de l’ocupació de la Costa Daurada i un 75,8% de les Terres de l’Ebre.

Les xifres s’han presentat en el marc d’acte Som Turisme que s’ha celebrat al Celler de Vila-seca i que ha servit per lliurar el Premi Jordi Cartanyà de Turisme. Enguany ha estat per a Càmping Alfacs, Rucs de Montsant, Reconnecta’t amb el terròs, MesMar Box, Descobreix l’art contemporani al Delta de l’Ebre, i la iniciativa de joc i descoberta durant les visites al Parc Samà.

El president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Carlos Brull, ha avançat que impulsaran “un espai de treball” entre l’interior de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre que s’activarà “en breu”. “No totes les destinacions d’interior es veuen prou representades en l’estratègia promocional de la marca, i això és un problema de tots”, ha remarcat. Aquest punt de trobada “farà possible la col·laboració per la redacció d’un pla de promoció conjunt entre les diferents destinacions i el Patronat, on tothom hi tindrà veu i ningú quedarà fora de la governança”, ha dit.

La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, ha afirmat que continuaran treballant “per assolir un model turístic sostenible per a la societat d’acollida”. Brull ha destacat la recuperació del mercat internacional, en part gràcies a l’activitat de l’aeroport de Reus, que ha recuperat el milió de viatgers per primer cop des del 2019. Alhora, Brull ha indicat que per davant tenen reptes “a nivell mediambiental i per la incertesa econòmica o inestabilitat en determinats països”.

Per la seva banda, la directora general de Turisme de Catalunya, Marta Domènech, ha assenyalat “la capacitat d’atracció de Catalunya” que permetrà que els visitants segueixin arribant en el futur. “La qüestió és com ho podem fer per optimitzar el que és una font de riquesa per tal que es generi una prosperitat compartida pel conjunt de la societat i seguir potenciant els atributs positius que aporta a la societat”, ha exposat.

PUBLICITAT