S’impulsa el Consell del Vi per promocionar la producció de les DO tarragonines

La Federació d’Associacions d’Empresaris d’Hostaleria de la demarcació de Tarragona (AEHT) ha creat el Consell del vi per tal de promocionar els vins de les vuit DO del territori entre els 800 restaurants i els 130 hotels de l’entitat. L’AEHT ho ha anunciat sis mesos després de crear la vicepresidència del vi amb l’enòleg Vicenç Ferré al capdavant.

Foto: ACN
PUBLICITAT

Entre les primeres accions destaca el compromís de l’hostaleria d’incloure a les seves cartes una “benvinguda” en què s’informi al consumidor que es troba a la demarcació amb més DO de l’estat espanyol. “Hem de treure pit d’això”, ha defensat Ferré, qui ha afegit que també es crearà un concurs a la millor carta de vins “per crear un compromís” entre el sector.

El parc arqueològic de la vila romana de Barenys a Salou (Tarragonès), on antigament els romans fabricaven i venien àmfores de vi, ha estat l’escenari escollit per presentar el Consell del vi. Un òrgan que, segons el seu coordinador Vicenç Ferré, aglutina per primera vegada les vuit denominacions d’origen de la demarcació. A través de l’AEHT, es busca potenciar la venda i el consum dels vins locals als restaurants i hotels de la zona.

“Tenim el deure i la responsabilitat de donar suport a un sector amb què maridem de forma inseparable”, ha afirmat el president de l’AEHT, Francesc Pintado, qui ha recordat que es tracta d’un sector que a la demarcació està format per 382 cellers i més de 4.000 famílies. A banda de la gran qualitat gastronòmica, Pintado ha afirmat que Tarragona és la demarcació amb més denominacions d’origen del conjunt de l’estat espanyol. “En tenim vuit i com a sector hem d’incentivar el consum del nostre vi des dels nostres establiments”, ha afegit.

PUBLICITAT