La Plataforma Mercaderies per l’Interior ha anunciat que denunciarà l’Estat davant l’Audiència Nacional per estar executant les obres de construcció del tercer fil ferroviari sense haver fet el preceptiu estudi d’impacte ambiental. Sergio Nasarre, membre de l’entitat i catedràtic de Dret Civil de la Universitat Rovira i Virgili, explica que estan preparant l’escrit perquè volen “evitar que el tercer carril es posi en marxa”.
A tot això, la plataforma ha presentat al Ministeri de Transports una proposta definitiva alternativa pel pas de mercaderies per l’interior, allunyant-les de la costa i dels nuclis poblacions. Aquesta opció consisteix en l’adaptació i modificació d’una de les alternatives redactada pel mateix Ministeri, fent-la més econòmica i d’execució més senzilla.
Eugeni Sedano, portaveu de la Plataforma Mercaderies per l’Interior, explica que aconsegueixen reduir costos, per exemple, fent passar trams per la via Reus-Roda de Berà que actualment està en desús.
Després d’haver aconseguit, amb la seva visita a Brusel·les la passada setmana, la primera resolució oficial per part de la Comissió Europea en contra del pas de les mercaderies per la costa, des de la plataforma esperen ara el compromís oficial dels ajuntaments i institucions del territori per traslladar el consens global al Ministeri respecte a la proposta definitiva.