L’Ajuntament de Tarragona ha anunciat que ha obert un expedient sancionador contra l’empresa que ha fet la neteja de la ciutat al llarg dels últims anys i fins aquest dimecres, FCC, per incompliments sense causa justificada. L’expedient reclama una sanció de 65.000 euros.
El dia 28 d’octubre, el departament de Neteja va emetre un informe que detectava 232 incompliments del contracte per part de FCC durant el període de l’1 al 19 d’octubre. Aquest informe es va trametre a FCC, ara poden presentar al·legacions, i posteriorment es farà una proposta de resolució que haurà de passar pel Consell Plenari.
La consellera de Neteja, Sonia Orts, ha explicat que també s’ha de tenir en compte que des de la continuïtat de la contracta, cada mes es descompten de la factura els serveis que no es presten. En aquest sentit des del gener fins al setembre s’han deixat de pagar vora 170.000 euros.
La consellera també ha posat de manifest que “la situació els últims dies ha estat escandalosa, i els propers dies també elaborarem un informe avaluant les mancances” i ha volgut llençar un missatge a la ciutadania: “sabem que la situació és complicada, però estem treballant per tornar a la normalitat el més aviat possible. Demano una mica més de paciència a la ciutadania: el canvi ja ha començat”.
L’informe i les incidències
L’informe dels incompliments es va elaborar després de rebre múltiples incidències en els últims dos mesos i especialment des de l’inici del mes d’octubre, moment en que augmenten de forma molt significativa les mancances en la prestació.
Les incidències detectades son la manca de recollida de contenidors bilaterals i verticals de totes les fraccions, amb evidents desbordaments, contenidors plens i residus fora dels contenidors, la manca del servei de recollida de voluminosos, serveis de repàs i sanejament de contenidors, a més de les deficiències en els serveis de neteja i en el servei de rentat interior i exterior de contenidors, així com la falta de recollida de restes vegetals i la manca en la neteja de les platges.






