Tarragona vol aprofitar l’aigua que depura l’EDAR de la ciutat, ja que actualment aquesta acaba al mar. L’Ajuntament i l’Agència Catalana de l’Aigua han signat un conveni per impulsar un estudi que defineixi quina és la millor opció per reutilitzar l’aigua tractada a la depuradora de Tarragona Nord.
L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, detalla que l’aigua podria servir per recarregar els aqüífers i per ús de boca, però una de les prioritats del consistori és millorar el cabal ecològic del riu Gaià.
L’estudi, que té un pressupost de 210.000 euros i hauria d’estar enllestit en un any, servirà també per determinar les característiques de la nova planta de terciari. Ambdós ens esperen que aquesta instal·lació, que pot costar uns 3 milions d’euros, sigui una realitat abans del 2030.
Actualment s’estàn abocant al mar 1,3 hm cúbics d’aigua. El batlle tarragoní ha destacat que amb la meitat n’hi hauria de sobres per a solucionar l’ús de boca de la població tarragonina.
Tant Viñuales com la directora general de Transició Hídrica de la Generalitat, Concha Zorrilla, han destacat la importància de fer aquesta feina quan ja s’està deixant enrere la sequera. Insisteixen que toca treballar perquè la següent “ens agafi amb els deures fets“.