Deixem ja enrere el 2023 i les carreteres de la demarcació han acumulat 36 morts al llarg d’aquest darrer any, segons dades del Servei Català de Trànsit. Tot i que la xifra de víctimes mortals no és especialment baixa, la realitat és que és menor a la dels darrers anys. Concretament, són tres morts menys que l’any anterior – van ser 39 – i quatre menys que el 2019, any previ a l’inici de la pandèmia – van ser 40 -.
La major part d’aquestes víctimes han arribat, com sol ser habitual, en accidents de cotxe i, en algun cas, de camió. Però el 2023 ha deixat set motoristes morts a la demarcació. També un ciclista i dos peatons.
El primer accident mortal del 2023 a la província va tenir lloc el 3 de gener a la carretera C-37, a Valls. Mentre que el darrer va ser el passat 21 de desembre en una de les vies més accidentades, l’AP-7, a l’alçada de l’Hospitalet de l’Infant.
Pel que fa tan sols a aquest darrer mes de desembre, va acabar amb tres víctimes mortals al territori. A més de l’incident a l’AP-7, que va deixar sense vida una dona de 76 anys, el dia 11 de desembre es va produir una de les majors tragèdies viàries d’aquest any. Va ser a Montblanc, a l’N-340 poc després de sortir del nou túnel del Coll de l’Illa, on dos joves de 19 i 23 anys van perdre la vida després de sortir de la carretera i xocar frontalment contra un arbre.
Pel que fa a xifres globals de Catalunya, els accidents de trànsit a les carreteres interurbanes catalanes han causat la mort de 152 persones el 2023, un 13% menys que el 2019 i 5 víctimes mortals menys que el 2022. En concret, aquest 2023, han mort 53 motoristes, 12 vianants i 4 ciclistes. Pel que fa a la carretera més mortífera, ha tornat a ser l’AP-7, amb 15 morts.