L’STR es mobilitza a ERCROS per denunciar la congelació dels salaris

Mig centenar de persones s’han manifestat aquest matí, convocades pel Sindicat de Treballadors (STR), als accessos de l’empresa ERCROS a Vila-seca.

PUBLICITAT

La mobilització denuncia la decisió de l’empresa d’aplicar una congelació salarial, incomplint pujades prèviament pactades i emparant-se en l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors, malgrat la seva situació econòmica positiva durant el 2024.

La concentració té un caràcter històric, ja que es tracta de la primera vegada que les treballadores i els treballadors d’ERCROS es manifesten a Tarragona contra decisions de la direcció en els darrers 15 anys. Des de l’STR es subratlla que aquest fet evidencia la gravetat del conflicte i el profund malestar generat a la plantilla.

Jordi Piñas, vicepresident del Comité d’Empresa a Vila-seca, ha denunciat que aquest no és el primer cop que ERCROS adopta aquest tipus de mesures.

Cal recordar que l’empresa ha obtingut beneficis durant els darrers tres anys, i en un parell d’ocasions ha repartit dividends entre els accionistes, fet que denuncien ara des del Comité d’Empresa perquè això és el que ha acabat provocant aquesta nova congelació dels salaris dels treballadors.

PUBLICITAT