84 persones vivint al carrer és el resultat comptabilitzat durant el 6è Recompte de persones sensesostre a Tarragona dut a terme la passada nit de dimarts. 44 eren homes, 9 dones i de 13 no s’ha pogut identificar el sexe.
Per zones, d’aquestes 84 persones, 32 s’han trobat a la Part Alta, 28 a la Part Baixa, 5 a Llevant i 1 a Ponent. A banda, també s’han comptabilitzat 18 persones que aquesta passada nit dormien a l’alberg. La xifra és lleugerament inferior a la del 2024, quan es van comptabilitzar 91, però superior als anteriors quatre recomptes.
La consellera de Serveis Socials, Cecilia Mangini, explica per a què serveixen aquestes dades reals obtingudes en el recompte.
De fet, la consellera ha remarcat que “tot i que la xifra del recompte sigui elevada, des de 2023, 32 persones han deixat de viure al carrer a Tarragona gràcies a l’abordatge del sensellarisme per part de l’Ajuntament i l’IMSST”.
Des del 2023 l’IMSST ha obert 6 pisos de transició per a persones sensesostre acollint un total de 18 persones. Mentre que aquest mes d’octubre ha habilitat el nou equipament Domus Mar, amb cabuda per a 14 persones joves que formen part del Projecte Sostre 360.
Augment significatiu de voluntaris per fer el recompte
138 persones voluntàries han sortit al carrer durant tres hores aquesta darrera nit per ajudar a dur a terme el recompte. La xifra de voluntaris ha superat àmpliament les dues edicions anteriors. En aquestes, hi van col·laborar prop de vuitanta persones.
Margarita Mardones és voluntària de Càritas i ha format part del recompte per tercer any.
Els voluntaris s’han organitzat en grups de tres o quatre persones per recórrer la Part Alta i la Part Baixa. Paral·lelament, la Guàrdia Urbana ha inspeccionat els barris de Ponent —Torreforta, Bonavista i Campclar—. Al seu torn, Protecció Civil ha actuat a la Zona Nord —Sant Pere i Sant Pau i Sant Salvador—, i la Creu Roja ho ha fet a la zona de Llevant.






