Tarragona s’ha convertit aquest dijous en l’epicentre del Dia de l’Educació Física al Carrer (DEFC) que se celebra a tota Catalunya amb centenars d’escoles participants. A la ciutat enguany s’hi han sumat 13 centres educatius, amb la participació de més de 2.000 alumnes.
En total, a Catalunya, hi participen més de 67.800 alumnes de 360 escoles. La iniciativa, organitzada des del 2011 pel Col·legi de Professionals de l’Activitat Física i de l’Esport de Catalunya (COPLEFC), busca donar visibilitat als beneficis que dona l’Educació Física i traslladar-ne les pràctiques fora de les aules, als carrers, on tota la societat les pugui veure i participar-hi.
Per això, uns 150 alumnes dels centres participants de la ciutat s’han reunit a la última coca de la Rambla Nova aquest matí per mostrar diverses de les activitats que duen a terme en el marc de l’Educació Física. L’edició d’enguany, a més, va especialment dedicada a fomentar l’esport inclusiu.
Mario Soler, conseller d’esports de l’Ajuntament, celebra que Tarragona hagi estat escollida per ser l’epicentre d’aquesta jornada i reivindica la feina que està fent la ciutat en l’àmbit esportiu.
Diversos alumnes de l’escoles de Sant Pau, Lestonnac, Mare Nostrum i Solc han llegit el manifest del DEFC d’aquest 2025 al vestíbul del Teatre Tarragona.