Renfe i la Generalitat reben propostes dels usuaris de tren per suavitzar l’impacte del tall de les vies entre Tarragona i Sant Vicenç

A finals de setembre està previst que es tallin les vies entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders per les obres que es faran al túnel de Roda de Berà. El tall, que deixarà les línies sense trens entre aquests municipis, s’allargarà durant més de cinc mesos, en principi fins a principis de març del 2025. Una previsió que provocarà una afectació molt important als serveis de Regionals del sud de Catalunya i la seva connexió amb Barcelona, per la qual cosa aquesta setmana s’ha produït la primera reunió entre el Departament de Territori, Renfe i la plataforma Dignitat a les Vies, en representació dels usuaris.

PUBLICITAT

Estava previst que representants d’Adif també hi asistissin, però no s’hi van acabar presentant. Tot i això, Ana Gómez, portaveu de la plataforma Dignitat a les vies, explica en declaracions a ‘Carrer Major’ que va ser una reunió d’unes dues hores, en la qual van presentar diverses propostes per millorar el servei abans, durant i després de les obres. Afirma que es van sentir escoltats, tot i que tenen clar que serà un tall molt complicat pels usuaris.

El tall afectarà tots els serveis de Regionals del corredor sud que connecten amb la capital catalana. És a dir, les línies R-13, R-14, R-15, R-16 i R-17, que cada dia registren una àmplia demanda. A més, també es veuran afectades la RT1 i RT2 de Rodalies.

Entre les peticions de la plataforma hi havia la incorporació d’un nou tren addicional des de Reus, amb aturades a Altafulla i Torredembarra, abans de les obres. Una mesura que apunta a complicada. Durant els treballs es plantejarà la possibilitat de reforçar els Avant des del Camp de Tarragona, mentre que pràcticament es descarta l’opció d’habilitar un servei temporal des de l’estació de Tarragona a la Secuita, a través de Vila-seca.

En canvi, sí que sembla que es van tenir en compte algunes de les demandes que es van fer sobre millores en la ubicació de les parades d’autobús durant aquest temps, per evitar que els viatgers hagin d’esperar a la intempèrie. Finalment, una vegada acabades les obres consideren necessaris trens cada 30 minuts, en hora punta, i cada hora durant la resta de franges per a la R-15.

PUBLICITAT