S’aprova el conveni per connectar l’estació de Vila-seca amb el futur TramCamp

El Govern ha donat llum verda a la signatura d’un conveni entre la Generalitat, Adif i l’Ajuntament de Vila-seca per adaptar l’actual estació de tren a les noves necessitats ferroviàries i connectar-la a la futura xarxa del TramCamp.

PUBLICITAT

El document ha de permetre “millorar i avançar la coordinació” del sistema públic de transport del Camp de Tarragona, integrant la parada de Vila-seca del futura tramvia amb l’actual equipament ferroviari.

Es preveu adaptar l’entorn de l’estació als requeriments ferroviaris i tramviaris; connectar aquestes infraestructures per formar un sistema d’intercanvi modal; així com les connexions urbanes i la urbanització de l’entorn proper al ferrocarril al seu pas per Vila-seca mitjançant l’adequació de l’estació.

L’acord també incorpora el disseny i l’execució de dos nous passos transversals que permetin millorar l’accés a l’estació de ferrocarril i al tramvia i la relació entre ambdós mitjans de transport, així com la permeabilitat i la connexió entre ambdós costats de la ciutat.

Increment pressupostari pel TramCamp

D’altra banda, el Govern també ha autoritzat avui incrementar en 21,1 milions d’euros (sense IVA) l’import màxim destinat a l’adquisició de material mòbil, taller i senyalització del tramvia del Camp de Tarragona.

Cal recordar que la primera fase per desplegar el nou sistema tramviari comptarà amb un traçat de 14 quilòmetres que donarà servei als termes municipals de Cambrils, Salou i Vila-seca. Després hi haurà una segona fase corresponent a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’Aeroport de Reus.

L’Estat autoritza la licitació de l’intercanviador d’ample ferroviari de Vila-seca

 El consell de ministres ha autoritzat el ministeri de Transports a licitar a través d’Adif les obres de construcció del nou intercanviador d’ample ferroviari de Vila-seca per un import estimat de 25,13 milions d’euros. Segons ha informat el ministeri, la instal·lació ha de garantir la continuïtat dels serveis de viatgers de la línia R16 entre Tortosa i Barcelona, així com la connexió amb el País Valencià.

Actualment s’estan fent treballs per adaptar el tram entre Castelló i el nus de Vila-seca a l’ample internacional, que serà l’únic operatiu en el futur. Des d’aquest punt i fins a Sant Vicenç de Calders es preveu la instal·lació del tercer fil per tal de disposar d’ample mixt.

Així, quan l’obra que es licitarà estigui enllestida, els trens procedents de Tortosa circularan en ample internacional fins al nus de Vila-seca i a partir d’allà canviaran a ample ibèric, fet que permetrà que puguin seguir circulant per la línia de la costa fins a Barcelona.

PUBLICITAT