Just: Desdoblar l’N-240 per “deixar de ser la ventafocs de Catalunya”

La Cambra de Comerç de Reus celebra un acord polític per impulsar el desdoblament de l'N-420

La Cambra de Comerç de Reus ha celebrat l’acord polític per impulsar el desdoblament de la carretera N-420, a través d’una esmena presentada als Pressupostos Generals de l’Estat (PGE). Quatre partits -ERC, PDeCat, Junts per Catalunya i Teruel Existe- han donat suport al text, que insta al govern espanyol a incloure una partida d’un milió d’euros per redactar l’estudi informatiu del projecte.

Degoteig de vehicles circulant per l'N-240 en sentit Lleida, a la rotonda de Margalef, al terme municipal de Torregrossa, el 5 de juliol del 2020. (Horitzontal)
PUBLICITAT

El president de l’entitat reusenca, Jordi Just, ha apuntat que mantenen trobades amb la resta de formacions polítiques per aprovar l’esmena i en cas d’èxit, fiscalitzaran que la partida pressupostària “s’executi al 100%”. Just ha insistit en la importància del desdoblament de l’N-420 per “deixar de ser la Ventafocs de Catalunya” i impulsar el territori. “Mai com ara s’havia arribat tan lluny en la concreció d’un moviment parlamentari per aconseguir recursos a aquesta actuació”, ha insistit el secretari general de la Cambra de Comerç, Josep Baiges.

L’endemà de la presentació de l’esmena als pressupostos generals, el passat 5 de novembre, el president de l’ens cameral va aprofitar la visita de Salvador Illa a Reus per ressaltar-li la importància de l’estudi informatiu per desdoblar la carretera.

Per altra banda, el coordinador de la comissió d’infraestructures de la Cambra de Reus, Miquel Domingo, ha assenyalat que cal dotar de recursos altres projectes, com la millora de l’R-15 o l’estació intermodal per aconseguir aquest mateix objectiu. Davant la possibilitat que aquesta estació es faci a Vila-seca, el president de la cambra ha remarcat que l’important no és la ubicació sinó la data d’execució. En aquest sentit, ha ressaltat que “s’han d’acabar les baralles entre pobles” quan es parla d’infraestructures. En el cas del desdoblament de l’N-420, proposen un model d’infraestructures similar a la ‘Y basca’ per evitar conflictes entre municipis.

PUBLICITAT