El president del Col·legi Oficial de Metges de Tarragona, Sergi Boada, es va reunir aquest dilluns amb la ministra de sanitat, Mónica García, a la seu del ministeri. Ho va fer com a integrant de la Junta de Govern del Consell de Col·legis de Metges de Catalunya, amb la presència dels presidents dels altres tres col·legis catalans.
En la trobada, es van abordar els principals reptes relacionats amb la professió mèdica i amb el sistema de salut que, tal com van destacar els presidents catalans, “exigeixen la implementació de canvis i nous enfocaments de manera prioritària i no demorable”.
Els temes que els presidents catalans van posar sobre la taula requereixen l’atenció i la iniciativa del ministeri de Sanitat per tal de fer possible els canvis necessaris que permetin avançar i donar solució a problemes que posen en risc el bon funcionament del sistema, la qualitat assistencial i les condicions dels professionals.
Els principals temes que els representants del CCMC van plantejar a la ministra de Sanitat van ser: la demografia mèdica i necessitat de planificació, el sistema d’accés als estudis de grau de Medicina, l’agilització de la resposta a les sol·licituds de reconeixement dels títols d’especialitats cursades en països extracomunitaris i la dotació d’eines i competències per a l’avaluació competencial als Col·legis Professionals.