El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha publicat aquest dimecres l’estudi de l’estació intermodal del Camp de Tarragona per sotmetre’l a informació pública. L’informe planteja situar la futura estació al nus de Vila-seca per oferir una interconnexió “òptima”, en paraules del Ministeri, entre la xarxa d’alta velocitat a través del corredor mediterrani, la xarxa convencional de Rodalies, l’aeroport de Reus i la futura línia tramviària.
L’objectiu és aconseguir millores en els temps d’accés en transport públic a l’estació i reduir l’ús del vehicle privat. L’estudi preveu dues alternatives, una amb dues vies generals i dues d’apartat amb andanes exteriors i una segona amb les mateixes característiques però amb andanes interiors.
Les dues alternatives comparteixen ubicació de l’edifici de l’estació i proposen la mateixa actuació sobre la línia convencional. Segons el Ministeri, les dues alternatives són viables però la segona compleix millor amb els objectius que es persegueixen. El pressupost ascendeix a uns 82 milions d’euros.
El període d’informació pública comença aquest dijous, l’endemà que s’hagi publicat l’anunci al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) i tindrà un termini de trenta dies hàbils.