Tarragona tanca la temporada de creuers 2025 amb un total de 62 escales i 126.348 passatgers. Mentre que des de la Taula Executiva de Creuers es preveu que el 2026 sigui un nou any de rècord.
Concretament, esperen un important salt pel que fa a les escales, que creixeran fins a les 79. Pel que fa a la xifra de passatgers, s’estima que serà d’uns 155.000 al llarg dels 8 mesos que duri la temporada.
El president del Port de Tarragona, Santiago Castellà, assegura que els creuers han estat clau per ajudar a posicionar Tarragona com una destinació de referència pel turisme.
L’augment de les escales previstes per al pròxim any respon a l’aposta del segment de luxe per Tarragona, concretament de la naviliera Viking Cruises, que passarà de tres escales a 17 i una previsió de 34.800 creueristes, suposant el 22% del total del 2026. Així mateix, MSC també incrementarà les seves escales a Tarragona, de 25 a 32, si bé operarà amb un vaixell més petit.
L’impacte econòmic dels creuers
L’impacte econòmic dels creuers a la destinació ha crescut. L’augment de la despesa mitjana per creuerista assoleix els 27,4 euros. Això suposa un increment del 21,7% respecte al 2024, quan era de 22,5 €. Aquesta despesa es concentra principalment en restauració (63,3 %) i compres (53,1%).
D’altra banda, també creixen les pernoctacions prèvies a l’embarcament. El 44,8% dels passatgers de la resta de l’Estat espanyol van fer nit a la destinació abans d’embarcar al creuer, mentre que, en el cas dels passatgers estrangers, aquest percentatge s’enfila fins al 55,1%, cosa que comporta un augment de quatre punts percentuals respecte a l’any passat. En el 67% dels casos ho fan a la ciutat de Tarragona.
Les activitats per les quals opten els creueristes i la seva valoració
Pel que fa a les activitats que fan els visitants durant l’escala, el 87% dels passatgers en trànsit van per lliure i el 13% restant, en excursions contractades. El 78% de les contractades són a la Costa Daurada, concentrant-se la majoria (48%) a Tarragona ciutat, PortAventura World (12%) i Poblet (9%).
En el cas dels creueristes que van per lliure i es queden a Tarragona ciutat, el 81% visita el centre i la Part Alta; el 69%, el patrimoni romà; el 56,9%, la Catedral; i el 36,1%, el Mercat.
En total, la destinació obté una valoració de 8,9 (creix dues dècimes respecte a l’any passat), compleix les expectatives pel 70% dels creueristes i les supera pel 25%.






