Tarragona espera rècord de creueristes el 2026: 155.000 passatgers

Tarragona tanca la temporada de creuers 2025 amb un total de 62 escales i 126.348 passatgers. Mentre que des de la Taula Executiva de Creuers es preveu que el 2026 sigui un nou any de rècord.

PUBLICITAT

Concretament, esperen un important salt pel que fa a les escales, que creixeran fins a les 79. Pel que fa a la xifra de passatgers, s’estima que serà d’uns 155.000 al llarg dels 8 mesos que duri la temporada.

El president del Port de Tarragona, Santiago Castellà, assegura que els creuers han estat clau per ajudar a posicionar Tarragona com una destinació de referència pel turisme.

L’augment de les escales previstes per al pròxim any respon a l’aposta del segment de luxe per Tarragona, concretament de la naviliera Viking Cruises, que passarà de tres escales a 17 i una previsió de 34.800 creueristes, suposant el 22% del total del 2026. Així mateix, MSC també incrementarà les seves escales a Tarragona, de 25 a 32, si bé operarà amb un vaixell més petit.

L’impacte econòmic dels creuers

L’impacte econòmic dels creuers a la destinació ha crescut. L’augment de la despesa mitjana per creuerista assoleix els 27,4 euros. Això suposa un increment del 21,7% respecte al 2024, quan era de 22,5 €. Aquesta despesa es concentra principalment en restauració (63,3 %) i compres (53,1%).

D’altra banda, també creixen les pernoctacions prèvies a l’embarcament. El 44,8% dels passatgers de la resta de l’Estat espanyol van fer nit a la destinació abans d’embarcar al creuer, mentre que, en el cas dels passatgers estrangers, aquest percentatge s’enfila fins al 55,1%, cosa que comporta un augment de quatre punts percentuals respecte a l’any passat. En el 67% dels casos ho fan a la ciutat de Tarragona.

Les activitats per les quals opten els creueristes i la seva valoració

Pel que fa a les activitats que fan els visitants durant l’escala, el 87% dels passatgers en trànsit van per lliure i el 13% restant, en excursions contractades. El 78% de les contractades són a la Costa Daurada, concentrant-se la majoria (48%) a Tarragona ciutat, PortAventura World (12%) i Poblet (9%).

En el cas dels creueristes que van per lliure i es queden a Tarragona ciutat, el 81% visita el centre i la Part Alta; el 69%, el patrimoni romà; el 56,9%, la Catedral; i el 36,1%, el Mercat.

En total, la destinació obté una valoració de 8,9 (creix dues dècimes respecte a l’any passat), compleix les expectatives pel 70% dels creueristes i les supera pel 25%.

PUBLICITAT