Guardià: “El turisme és el 1r motor econòmic del territori, i cada cop es prioritza més” 

Aquest dilluns a #CarrerMajor hem parlat amb Xavier Guardià, portaveu de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona, sobre l’estat de salut del sector, balanç de la temporada alta, desestacionalització del turisme, crisi i increment de preus, etc.

PUBLICITAT

Guardià assenyala que la temporada, iniciada a l’abril, “no ha acabat i s’espera allargar-la i estirar-la novament fins a inicis de novembre”, celebrant que pugui ser així i que la salut del sector sigui de recuperació envers la situació del 2019 abans de la pandèmia.

D’aquesta manera des de la federació hostalera mostren satisfacció amb les ocupacions i el transcurs de la temporada. Més enllà de la desaparició del turisme rus que fa uns anys va despuntar, Guardià assenyala ara una davallada del turisme britànic, tot i que quedaria compensat per part del turisme francès i holandès que juntament amb el català i espanyol han pujat. Guardià comenta que “possiblement podria ser en trobar aquest forat alliberat” i per tant, valorant positivament que la varietat de mercats facin equilibrar i encaixar aquest puzle.

Posant la mirada enrere, Guardià reconeix que la pandèmia ”va ajudar a molts territoris a conèixer-nos”, pel que fa a descobrir el que tenim ben a prop, la pròpia riquesa. En aquest sentit, assenyala que el públic ja no només pensa en les vacances sinó també en escapades on precisament el quilòmetre zero i la proximitat juguen un paper important.

Davant moviments com Stop Creuers, Guardià indica que en un estudi que havien realitzat, el 96% de la població del Camp de Tarragona valora positivament el turisme en benefici del territori. Tal és així que assenyala que “el turisme és el primer motor econòmic del territori” i que el sector i les empreses del turisme “representen el 26% del PIB”. A més, admet que “els que ens hi dediquen estem en una primera divisió on no parem per continuar creixent”

Tot i que la situació de la inflació repercuteixi en la matèria prima i per consegüent en els clients, Guardià indica que es compensa l’oferta i la demanda en ser una situació generalitzada a tot arreu. Finalment, celebra que tot i que les vacances estiguin a la cua de la llista de despeses d’una família, cada cop tingui major pes i es valori la desconnexió, el descans i el gaudi, confiant que el futur sigui similar al present.

PUBLICITAT