L’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) ha tret a licitació la redacció i implantació d’un Pla Estratègic de Recursos Humans amb l’objectiu de modernitzar la gestió del personal i preparar l’organització pels reptes de futur.
El projecte preveu un diagnòstic inicial de la situació actual de la plantilla, formada per 225 persones, i inclourà aspectes com la bretxa generacional, les competències en risc de desaparèixer i les noves capacitats que es necessitaran en els pròxims cinc anysDOC20250903112046PPT 2025_044SE.
Entre les actuacions més destacades hi ha:
- Una enquesta de clima laboral i entrevistes al personal.
- El desenvolupament del comitè directiu amb sessions de treball i formació.
- La posada en marxa d’un programa de mentoring i onboarding per transmetre coneixement entre els treballadors que es jubilen i els nous empleats.
- L’elaboració d’un pla de successió i transferència del coneixement per garantir la continuïtat de l’activitat portuària.
El contracte contempla també un pla de comunicació interna per afavorir l’acceptació del nou model i informes semestrals de seguiment.
Des de l’APT destaquen que aquest procés vol “alinear la gestió del personal amb la missió i els valors de l’entitat, fomentant el benestar i la productivitat”.
PUBLICITAT