Renfe restableix el servei de regionals entre Tarragona i Barcelona. Des de les 3 de la tarda s’han reprès les línies R14, R15, R16 i R17. Aquesta aturada va originar-se per les obres del túnel de Roda de Berà el passat mes d’octubre, per adaptar-la a l’ample de via internacional i facilitar el pas de mercaderies.
Aquest matí s’han fet simulacions amb trens comercials per comprovar que poden circular correctament i a partir de les tres de la tarda han començat a circular els combois amb passatgers, encara que els primers trens Barcelona Tarragona han acumulat fins a una hora de retard. Així ha explicat el periodista de Ràdio Ciutat de Tarragona Guillem Camps aquestes primeres hores al “Carrer Major”.
Amb tot, els regionals no s’aturaran a Sant Vicenç de Calders fins el 25 de maig perquè s’hi estan fent obres, i mentrestant Renfe habilitarà un servei alternatiu per carretera entre Torredembarra i Sant Vicenç fins al dia esperat de finalització, el 4 d’agost.
Entrem en detall de com afecta això als nous horaris de trens
A partir d’ara, el primer tren per anar de Tarragona a Barcelona sortirà a les 5.55 hores i n’hi haurà cada 30 minuts fins passades les deu de la nit. En sentit contrari, el primer tren sortirà de l’Estació de França en direcció sud a les 5.45 hores i el darrer ho farà a les 21.45 hores. Seran entre 34 i 35 connexions diàries.
Pel que fa a l’R14, assumirà via Reus les cinc connexions diàries per sentit entre Barcelona i Lleida Pirineus, que fins ara, circulaven per Valls per les obres del túnel de Roda de Berà. En el cas de l’R15, es recuperarà el servei de sis trens diaris per sentit entre Móra la Nova i Barcelona, mentre que l’oferta global dels dies feiners, entre Reus i Barcelona, tindrà tres trens nous per sentit. Finalment, l’R16, Barcelona -Tortosa- Ulldecona, recuperarà els deu trens diaris per sentit i es mantindrà el servei Avant Tortosa – Camp de Tarragona – Barcelona, amb un tren diari per sentit. També es recuperaran les deu connexions diàries de l’R-17 entre Salou-Port Aventura i Tarragona.
Des de Tarragona, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha demanat “comprensió” als usuaris i ha assumit que hi haurà retards en els primers dies de represa del servei.
Així mateix, ha afegit que les obres com les del túnel de Roda són “necessàries” per millorar la infraestructura i ha fixat un “horitzó de dos anys” per tenir “un servei de qualitat”.
Paneque també ha celebrat que els treballs al túnel s’han acabat “en temps i forma”.
Junts ha criticat aquest dilluns al matí el paper de Renfe i el Govern en el “caos” ferroviari que s’ha viscut aquest cap de setmana a l’estació de Cunit i n’ha acusat els dirigents “d’abandonar” els usuaris.
En una compareixença a l’estació penedesenca, el tinent d’alcalde del municipi, Jaume Casañas, ha afirmat a primera hora els usuaris han tardat tres hores i mitja per cobrir el trajecte entre Reus i Barcelona, o que diumenge van estar més de dues hores i mitja esperant trens a l’estació de Cunit. El tinent d’alcalde ha recordat que des del municipi ja van advertir Renfe que no era una bona idea fer el tall total a Sant Vicenç el cap de setmana de carnaval però que no els van escoltar.
El Partit Popular de Tarragona ha reclamat explicacions al Govern d’Espanya pels danys en habitatges i l’espai públic a Roda de Berà a causa dels treballs al túnel ferroviari. La diputada Elisa Vedrina ha preguntat a l’executiu, a petició dels regidors del Grup Municipal del PP de Roda de Berà, Dani Izquierdo i Rafa Luna, per què es va cancel·lar la reunió prevista el passat 20 de febrer amb ADIF, Ajuntament i els veïns per valorar els danys.
L’Ajuntament ha rebut nombroses queixes dels veïns que viuen a prop del túnel pels sorolls, tremolors de terra i l’aparició d’esquerdes a les seves cases. “L’impacte que tenen els treballs al túnel encara no es poden valorar perquè hi ha molts habitatges vacacionals o segones residències. Amb tot, es va demanar una reunió que es va cancel·lar sense més explicacions”, ha explicat Vedrina.
Per aquest motiu, el Grup Popular ha registrat una bateria de preguntes a l’executiu de Pedro Sánchez per saber els motius pels quals es va desconvocar sense explicacions la reunió entre ADIF, tècnics de l’empresa constructora, Ajuntament i veïns afectats, si està previst valorar els danys i els desperfectes ocasionats per l’obra al túnel i si es contempla una nova reunió per atendre a les seves demandes i oferir explicacions sobre els danys ocasionats.
Aquest cap de setmana s’ha confirmat la defunció d’un dels tres afectats per l’explosió que hi va haver el passat 29 de gener a l’empresa Pirotècnia Catalana situada a Vimbodí i Poblet.
Es tracta del jove de 21 anys, veí del propi municipi, que es trobava en estat greu amb més d’un 90% del cos cremat a la unitat de cremats de l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona.
Des de l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet han confirmat que no es farà cap acte públic i que res recolza la família respectant la seva intimitat.
Un carril de l’AP-7 està tallat en sentit sud després que s’hagi produït un nou accident amb dos camions implicats a l’alçada de l’Ametlla de Mar (Baix Ebre).
N’han informat fonts del Servei Català de Trànsit (SCT) que han apuntat que el succés ha tingut lloc a les 14.21 hores. A banda, continua tallat un carril en sentit nord a l’alçada del Vendrell, on aquest dilluns al matí ha cremat un camió que transportava taronges.
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha informat que un total de 22 persones han mort a les carreteres catalanes en els primers dos mesos de l’any, tres més que el 2024 (un +16%). D’aquestes 9 han estat a la demarcació de Tarragona.
Això suposa un augment considerable de la sinistralitat, amb cinc víctimes mortals més que l’any passat. Les dues víctimes mortals de vehicles pesants han tingut lloc en aquesta demarcació. Al llarg d’aquests dos mesos -gener i febrer- s’han registrat fins a 105 ferits de gravetat en accidents de trànsit, 12 més que en el mateix període de l’any passat.
La Guàrdia Urbana de Tarragona va enxampar amb el radar un vehicle circulant a 122 km/h al polígon Francolí el passat 21 de febrer. Al conductor se li han obert diligències penals per un delicte contra la seguretat viària, concretament per conduir un vehicle de motor a una velocitat superior a seixanta kilòmetres per hora en via urbana a la permesa reglamentàriament. En aquesta zona industrial la velocitat màxima és de 50 km/h i per tant, la superava en 72 km/h.
El delicte d’excés de velocitat pot comportar diferents sancions, com la pena de presó de 3 a 6 mesos, una multa de 6 a 12 mesos o bé treballs en benefici de la comunitat de 31 a 90 dies.
La policia tarragonina recorda que respectar els límits de velocitat és necessari per fer de Tarragona un espai més segur per als col·lectius més vulnerables, sobretot els vianants i els ciclistes.
Al llarg de l’any es fan controls de velocitat a diferents punts estratègics que cobreixen tota la ciutat per vetllar per una mobilitat segura.
La Universitat Rovira i Virgili compta amb més de 500 estudiants internacionals aquest curs 2024/2025. Per la millor integració dels alumnes que provenen d’altres països, la universitat organitza diverses activitats, com ara els Welcome Days i el Punt de Trobada, organitzats pel Centre Internacional i el Servei Lingüístic.
La primera iniciativa busca establir el primer contacte de l’estudiant internacional, per orientar-los sobre la seva estada. A les últimes setmanes han tingut lloc els tres Welcome Days corresponents al segon semestre, amb activitats per ajudar-los a establir-se millor a Tarragona i a la universitat.
El primer dia va consistir en activitats de caire institucional, seguides per una actuació dels Pataquers, la colla castellera de la URV. El segon dia va ser més informal, amb activitats com ara balls tradicionals, un speed dating per conèixer millor els companys internacionals i locals, i un petit test per avaluar el nivell de català. Per finalitzar aquestes jornades, el tercer dia es van fer dues visites guiades, una al campus Catalunya i l’altra al campus Sescelades.
L’activitat del Punt de Trobada Internacional té l’objectiu d’introduir els nois i noies provinents d’altres països a la cultura catalana de la qual estaran envoltats durant tota la seva estada. La idea d’aquestes accions és fomentar un espai de trobada entre les dues comunitats. D’aquesta manera, els estudiants internacionals poden socialitzar amb gent fora del seu cercle habitual i els locals poden obrir-se a noves cultures.
El Grup d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Tarragona critica la gestió ineficient de l’equip de govern del PSC davant el sobrant de més d’1,4 milions d’euros dels patronats d’Esports i Turisme i de l’Institut Municipal de Serveis Socials de Tarragona (IMSST). La portaveu del Grup Municipal, Maria Roig, ha lamentat que “tots aquests diners aniran als bancs per eixugar deute i no es podran reinvertir en millorar el dia a dia de la ciutadania. No entenem de què serveix tenir pressupostos de rècord si no ens gastem els diners pel que anaven destinats”.
El romanent més alt és el de l’IMSST amb un sobrant de gairebé 855.000 euros. La consellera d’ERC i membre del Consell Rector de l’IMSST, Gemma Fusté, ha criticat que “bona part d’aquests diners són sobrants del capítol 1, que correspon a la despesa de personal. No entenem com pot sobrar tanta partida d’aquí. Dubtem que no facin falta més treballadors socials, integradors o tècnics que ajudin a tramitar les ajudes que pot sol·licitar la ciutadania”.
Sobre personal, Fusté ha recordat que l’any passat Esquerra ja va denunciar que l’equip de govern retallava, per exemple, el Servei d’Intervenció Socioeducativa de l’IMSST amb menys tècniques. La consellera republicana ha lamentat que l’increment de pressupost en Serveis Socials de 800.000 euros “ha quedat en un no res i només ha servit per omplir titulars”.
Pel que fa al Patronat d’Esports el romanent ha estat de 255.000 euros, mentre que la del Patronat de Turisme, de prop de 340.000 euros. ERC insisteix en la necessitat de gestionar de manera eficient els recursos públics per tal que tinguin una incidència positiva en la ciutadania.
L’Ajuntament de Tarragona acollirà aquest dilluns per primera vegada en molts anys el Judici del Rei Carnestoltes. La Colla La Bota, organitzadora de l’acte, celebra 40 anys i per això vol homenatjar les persones i entitats que, abans que ella, es van fer càrrec del judici.
El saló de plens del consistori serà l’escenari excepcional d’aquest acte, tal com es feia a inicis dels anys vuitanta quan s’encarregaven de fer-ho els alumnes de l’escola municipal d’art dramàtic Josep Yxart.El Grup d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Tarragona critica la gestió ineficient de l’equip de govern del PSC davant el sobrant de més d’1,4 milions d’euros dels patronats d’Esports i Turisme i de l’Institut Municipal de Serveis Socials de Tarragona (IMSST). La portaveu del Grup Municipal, Maria Roig, ha lamentat que “tots aquests diners aniran als bancs per eixugar deute i no es podran reinvertir en millorar el dia a dia de la ciutadania. No entenem de què serveix tenir pressupostos de rècord si no ens gastem els diners pel que anaven destinats”.
El romanent més alt és el de l’IMSST amb un sobrant de gairebé 855.000 euros. La consellera d’ERC i membre del Consell Rector de l’IMSST, Gemma Fusté, ha criticat que “bona part d’aquests diners són sobrants del capítol 1, que correspon a la despesa de personal. No entenem com pot sobrar tanta partida d’aquí. Dubtem que no facin falta més treballadors socials, integradors o tècnics que ajudin a tramitar les ajudes que pot sol·licitar la ciutadania”.
Sobre personal, Fusté ha recordat que l’any passat Esquerra ja va denunciar que l’equip de govern retallava, per exemple, el Servei d’Intervenció Socioeducativa de l’IMSST amb menys tècniques. La consellera republicana ha lamentat que l’increment de pressupost en Serveis Socials de 800.000 euros “ha quedat en un no res i només ha servit per omplir titulars”.
Pel que fa al Patronat d’Esports el romanent ha estat de 255.000 euros, mentre que la del Patronat de Turisme, de prop de 340.000 euros. ERC insisteix en la necessitat de gestionar de manera eficient els recursos públics per tal que tinguin una incidència positiva en la ciutadania.
L’Ajuntament de Tarragona acollirà aquest dilluns per primera vegada en molts anys el Judici del Rei Carnestoltes. La Colla La Bota, organitzadora de l’acte, celebra 40 anys i per això vol homenatjar les persones i entitats que, abans que ella, es van fer càrrec del judici.
El saló de plens del consistori serà l’escenari excepcional d’aquest acte, tal com es feia a inicis dels anys vuitanta quan s’encarregaven de fer-ho els alumnes de l’escola municipal d’art dramàtic Josep Yxart.
L’entitat té la intenció de publicar al llarg d’aquest any un llibre recopilatori dels judicis del rei Carnestoltes al llarg d’aquests 40 anys.
L’empresa municipal REDESSA ha publicat el plec de condicions per a la subhasta pública d’un solar situat al polígon del CIM del Camp, a l’avinguda dels Mercaders, 4.
La parcel·la, de més de 7.300 m² i amb accés directe a les principals vies logístiques, té un preu de sortida de gairebé 1,5 MEUR €.
Els usos permesos inclouen oficines, restauració, hotels, centres de convencions i comerç especialitzat, com la venda d’automoció o materials de construcció. L’adjudicatari haurà d’edificar en un termini màxim de tres anys.