Aquest dimecres al ‘Bon Dia Tarragona’, entrevistem a Montse Adan, consellera de Comerç i Turisme Ajuntament de Tarragona.
‘Bon dia Tarragona’ és el programa diari d’actualitat i d’entrevistes de Ràdio Ciutat de Tarragona presentat pel periodista Ricard Lahoz. El ‘Bon Dia Tarragona’ us acompanyarà cada jornada per prendre el pols a l’actualitat de la ciutat de Tarragona amb un convidat o convidada que passarà per l’espai d’entrevista. I ho faran per abordar temes ben diversos: política, cultura, societat, economia, esport… Tot plegat, amb els seus protagonistes.
El minut a minut de l’entrevista a Montse Adan, consellera de Comerç i Turisme Ajuntament de Tarragona
0:50 Les previsions per aquesta Setmana Santa són molt bones i veiem la resposta de la gent. Esperem assolir xifres rècord o acostar-nos.
1:30 La gent està a l’espera per feina o pels nens i esperen ofertes pels darrers dies.
2:05 Tarragona ho té tot, en qualsevol moment pots conéixer la ciutat des de punts de vista molt diferents. I Setmana Santa és imprescindible i ofereix l’oportunitat pel visitant.
5:15 Hem volgut seguir la línia del mes de desembre. Val la pena entrar perquè malgrat pensar que coneixes el patrimoni, de la mà de professionals coneixes noves coses.
6:05 Estem parlant perquè ens agradaria tenir obert l’espai perquè la gent vegi tots els passos de Setmana Santa. Fem l’esforç però seria interessant que durant tot l’any es pogués conéixer el Patrimoni i repetir aquestes rutes durant la resta de l’any.
8:05 La pandèmia va fer molt de mal però hi ha moltes ganes de tornar i preveuen que Divendres Sant sigui més multitudinària. Hem de posar en valor la feina de les confraries que estan innovant sense perdre la identitat.
11:45 En tema del càmping tenim un turisme familiar que ve pel nostre clima segurament. La majoria és català i molt nacional de Madrid i Aragó o al francés. També volem trencar amb el city break i que la gent aprofiti per venir el cap de setmana a veure la Setmana Santa tarragonina. Que siguem un referent.
13:30 Volem desestacionalitzar. Hem de ser forts els 365 dies de l’any i ja tenim els ciments. Quan vam tornar de Fitur vam reunir-nos amb els creuers. El que veiem que funciona molt és la publicitat d’aquests esdeveniments.
16:10 L’any passat vam millorar l’estada mitja dels turistes. La gran novetat és atreure passatgers amb l’arribada dels divendres i que també vinguin amb els comerços oberts.
22:10 El Mercat és el model que hem de seguir. La gent que hi treballa realment ho dona tot pel Mercat.
24:20 Dels edificis que s’ha de visitar, el Mercat sempre està inclós en les visites dels turistes. Jo em vaig quedar amb les xifres que passen 60.000 persones cada setmana. Amb els Next Generation podrem constatar aquesta xifra i veure aquest moviment de visitants.