#BonDiaTGN | Entrevista a Sònia Orts, consellera de Mobilitat i Neteja de Tarragona

L’EMT estudia la implantació de noves línies i traçats de bus

L’Empresa Municipal de Transports impulsarà nous recorreguts i freqüències en les línies d’autobusos i modificarà algunes parades, un cop entri en funcionament l’intercanviador de Battestini.

PUBLICITAT

En una entrevista al programa ‘Bon dia Tarragona’, de Ràdio Ciutat de Tarragona, la consellera de Mobilitat Sonia Orts ha explicat que les obres de Battestini estaran enllestides a finals d’aquest any i que paral·lelament s‘ha encarregat un estudi tècnic per veure si cal suprimir línies, modificar-me el traçat o crear-ne de noves.

Pel que fa la flota d’autobusos, el plenari de l’Ajuntament aprovarà aquest dimecres una partida de 1’8 milions d’euros per comprar 6 vehicles híbrids.

En l’actualitat pels carrers de Tarragona circulen 3 busos d’hidrogen, però el govern del PSC aposta perquè els futurs siguin elèctrics o híbrids. La idea és comprar 30 vehicles al llarg del mandat fins a finals del 2026 i renovar així gairebé la meitat de tota la flota.

Pel que fa a les zones d’aparcament regulat, Sonia Orts ha explicat els canvis a l’entorn de Joan XXIII i Parc Francolí que suposa disposar ara de 290 places blaves, 622 verdes i 920 taronges. Orts diu que es poden anar modificant en funció de les peticions veïnals i, d’altra banda, descarta la implantació de zones blaves i verdes a la Vall de l’Arrabassada i Tarragona 2.

L’Ajuntament confia que la nova empresa de neteja comenci a treballar a l’estiu

L’Ajuntament de Tarragona creu l’empresa guanyadora del nou contracte de la neteja començarà a treballar aquest estiu. El govern municipal no contempla que el Tribunal Català de Contractes de Servei Públic dictamini a favor d’alguna de les altres dues empreses que van presentar recursos.

La consellera de Neteja, Sonia Orts, es mostra confiada que al juliol el tribunal es pronunciarà a favor del consistori i que, per tant, l’empresa GBI Paprec podrà començar a actuar a la via pública. Aquesta empresa té adjudicat el concurs públic, però les companyies Urbaser i Fomento de Contratas -segona i tercera classificades- van presentar recursos.

En la mateixa entrevista a Ràdio Ciutat de Tarragona, Orts creu que això no paralitzarà la implantació del nou contracte de la brossa.

GBI Paprec té adjudicat el contracte fins al 2032 per un import global de 233 milions d’euros. A l’espera de la decisió del tribunal, continua fent la neteja de la ciutat l’empresa Fomento (FCC).

MIRA I ESCOLTA AQUÍ L’ENTREVISTA ÍNTEGRA

PUBLICITAT