‘Bon dia Tarragona!’ Aquest és el programa diari d’actualitat i d’entrevistes de Ràdio Ciutat de Tarragona presentat pel periodista Ricard Lahoz. El ‘Bon Dia Tarragona’ us acompanyarà cada jornada per prendre el pols a l’actualitat de la ciutat de Tarragona amb un convidat o convidada que passarà per l’espai d’entrevista. I ho faran per abordar temes ben diversos: política, cultura, societat, economia, esport… Tot plegat, amb els seus protagonistes.
En aquest novè episodi, l’entrevistada és Montse Adan, consellera de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Tarragona.
ELS TITULARS DEL PROGRAMA
01:00 – “És la nostra obligació mirar a les diverses conselleries per intentar establir mesures que ens permetin reconduir la situació intentant minimitzar l’impacte en la ciutadania.”
02:05 – “Les xifres del sector turístic d’aquest any estan sent molt bones. Hem aconseguit superar les que teníem en l’etapa prepandèmia. Ara, a Tarragona, vas pel carrer, i veus molt turisme, i de diferents països. Estem consolidant unes xifres que són molt positives i serveixen com a motor econòmic pel territori.”
03:45 – “Veiem que Tarragona pot tenir turisme els 365 dies a l’any. Ja no som només una ciutat de temporada”.
05:15 – “Hem de continuar apostant pels creures, amb responsabilitat i fent bé les coses, de manera sostenible, però ho hem de fer.”
07:50 – “Si fem bé les coses, no hi ha risc de massificació a la ciutat malgrat que puguin arribar diversos creuers a la vegada. Tampoc arriben tots a la vegada.”
09:00 – “Fer l’escala dels creuers entre setmana ajudaria al sector comercial de la ciutat. Una de les companyies que fins ara venien diumenges, ara vindrà els divendres, i això ha d’afavorir la ruta comercial de la ciutat.”
10:00 – “Hem de potenciar la qualitat i, sobretot, la gran varietat que tenim. La part patrimonial s’endú el gruix principal de l’oferta turística, però també tenim gastronomia i moltes altres rutes, que ens ha de permetre aconseguir l’oferta de 365 dies a l’any”.
12:20 – “Pel que fa al comerç, hi haurà força activitats durant la campanya de Nadal. Estem buscant que aquesta pugui atreure tant a la gent de Tarragona com a tot l’entorn, a més del teixit turístic.”
14:10 – “Se’ns trenca el cor quan veus baixar persianes a comerços de tota la vida. A nivell d’infraestructura hem d’intentar millorar la ciutat per fer-la més atractiva. I també buscar i plantejar campanyes amb una visió que unifiqui comerç i turisme.”
16:20 – “El Mercat Central està en un bon estat de salut, però també pensem que hem de canviar una mica les coses. Els models de vida canvien, abans els paradistes apostaven per una parada a 30 o 40 anys, però ara és diferent. I, des del consistori, ens hem d’adaptar per garantir el canvi generacional. Els reptes que tenim són aquests canvis d’hàbits que té la gent jove.”
20:00 – “A Torreforta s’hi ha apostat molt fort. El mercat és un valor social que necessita la gent del barri, hi veus un ambient molt familiar. I amb els fons Next Generation s’hi veurà un canvi important que ens ha d’ajudar a fer aquest canvi generacional, tant en paradistes com pels clients.”
21:20 – “A Tarragona som pioners en el sector dels mercats. Personalment, els mercats em tenen el cor robat, és un ambient molt familiar arreu de la ciutat.”