Martínez: “Els joves són els que més necessiten conscienciar-se del malbaratament”

A #CarrerMajor parlem amb Danny Martínez, de l’associació Espigoladors, on es dediquen a espigolar camps de conreu i agafar aquells productes que no són vàlids per vendre i repartir entre entitats socials, lluitant a la vegada contra el malbaratament alimentari.

PUBLICITAT

Els Espigoladors van néixer al 2014 per acabar amb dues de les problemàtiques que van relacionades i que volen solucionar: el malbaratament dels aliments i la falta d’accés a una bona alimentació d’un percentatge de la població. Martínez ens explica els seus inicis, quan van començar a Barcelona gestionant els excedents per evitar el seu malbaratament.

“Els Espigoladors han anat creixent a mesura que també ho ha anat necessitant la societat i ara a més de la zona del maresme i Barcelona, des de principis d’aquest 2022 també estem a Tarragona”, explica Martínez.

Com funciona la seva tasca? Martínez ens explica com el voluntariat és la clau. Treballen als camps agrícoles per no perdre molts dels aliments que es poden arribar a tirar i els destinen a diverses entitats socials. “Al principi no teniem la confiança dels productors dels camps, no són un sector que estigui passant pel millor moment, però quan veuen que treballem amb entitats com Creu Roja i veuen que el producte realment arriba a les entitats, comencen a creure en nosaltres”.

Ara mateix a Tarragona som 500 voluntaris, “el nostre voluntariat està compromés amb els nostres objectius i la seva tasca és molt específica a recollida a camps”. Tot i que pot semblar un gran nombre de persones, Martínez destaca que la feina al camp és complicada i es necessiten molts més voluntaris.

Un voluntariat que busca conscienciar i sensibilitzar a la gent jove ja que segons Martínez, “les noves generacions no tenen la consciència en el tema del malbaratament” i creu que aquesta tasca és una bona forma de començar a fer-ho, a més, també ens ha explicat que han creat uns tallers específics i destinats a aquesta franja de la població.

PUBLICITAT