TGN Info | Augmenta la sinistralitat a les carreteres tarragonines en el primer quadrimestre de l’any

14 persones han mort en accidents de trànsit a les carreteres tarragonines en els primers quatre mesos d’aquest 2025. Són tres víctimes mortals més que en el mateix període de l’any passat.

PUBLICITAT

La demarcació de Tarragona i la de Barcelona sumen 40 de les 52 víctimes mortals (77%) que hi ha hagut a les carreteres catalanes en el primer quadrimestre. En el global, són 17 persones més que han perdut la vida en accidents respecte a fa un any. El mes d’abril s’ha tancat amb 13 víctimes mortals, quatre menys que el mes de març.

43 víctimes mortals eren homes i 9 dones. 21 de les 52 víctimes mortals són menors de 35 anys. Les víctimes de col·lectius vulnerables representen gairebé la meitat dels morts, ja que de les 52 víctimes mortals, 18 eren motoristes, 4 vianants i 3 ciclistes. 

Les carreteres que acumulen més morts aquest 2025 són l’AP-7 (6) i la C-58 (5), malgrat que en general es manté la dispersió. Altres vies que passen per territori tarragoní, com la C-14 o l’N-340 han registrat dues víctimes mortals cadascuna.

Canviem ara de tema per explicar que 

La passada nit s’ha produït una fuita de nafta a les instal·lacions de Repsol del polígon nord, a la Pobla de Mafumet (Tarragonès). L’avís s’ha donat a les 00.28 h i Protecció Civil ha activat en fase de prealerta el Plaseqta fins a les 1.39 h.

 Segons l’empresa, l’incident no ha tingut afectacions a l’exterior del recinte ni a cap persona. La fuita ha estat continguda de manera “immediata” i diluïda amb aigua per part dels equips de bombers de Repsol i del Parc Químic.

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat per un import de 2,3 milions d’euros la redacció del projecte per adequar la infraestructura de la línia convencional Saragossa-Lleida-Tarragona als serveis d’autopista ferroviària. Es destinaran més de 60 milions d’euros als treballs d’adequació.

Les obres que farà Adif se centraran en el gàlib d’un total de sis túnels, setze passos superiors i la catenària. Aquest cas donarà continuïtat a l’autopista ferroviària Algesires – Saragossa i possibilitaran els itineraris des d’Algesires, Huelva, Sevilla, Madrid i Vitòria cap a Tarragona i Barcelona, promovent les sinergies entre el transport marítim i el ferroviari.

El tram Saragossa – Tarragona és el de més demanda per transportar mercaderies de la xarxa ferroviària, amb més de 100 circulacions a la setmana per sentit. Uneix els principals nodes de producció i consum, com són Madrid i Barcelona, ​​i formen part dels fluxos del centre i sud amb el nord-est d’Espanya i la resta d’Europa.

El Parlament dona llum verda perquè Salou tingui un parc de bombers propi.

La proposta inclou la previsió en els pressupostos de la Generalitat de la partida necessària per fer realitat el projecte i garantir la dotació de material i equips.

Bonavista s’omple de tradició andalusa amb la Fira d’Abril. 

 Enguany s’arriba a la 31a edició amb 12 casetes i la participació de 7 entitats sent una més que l’any passat.

La passarel·la del Camp de Mart s’instal·larà la propera tardor. 

L’obra ja s’ha licitat i l’objectiu és que comenci un cop acabada la temporada d’estiu. Radio Ciutat de Tarragona.

El Parlament de Catalunya ha aprovat aquesta setmana que la Processó del Sant Enterrament de Tarragona sigui considerada Festa Patrimonial d’Interès Nacional. Aquesta reclassificació de la processó corregeix la rebaixa de categoria que va patir l’any 2010.

El portaveu de Junts a l’Ajuntament, Jordi Sendra, celebra aquesta notícia recordant que aquest procés va començar amb una moció portada pel seu partit en un plenari municipal i aprovada per unanimitat. El mateix grup parlamentari de Junts va impulsar una proposta de resolució al Parlament que s’ha aprovat i es tramitarà de manera àgil i amb caràcter urgent.

El passat 18 d’abril es complien 475 anys de la realització en els carrers de Tarragona d’aquesta festa. Jordi Sendra ha celebrat que “amb aquesta aprovació es repara un error històric comès pel tripartit l’any 2010″.

Tarragona celebrarà per Santa Tecla el centenari de l’Amparito Roca. 

El pasdoble que ha esdevingut l’himne de la Festa Major el va crear el 1925 el compositor Jaume Teixidor. Ràdio Ciutat de Tarragona.

Aquest divendres s’ha inaugurat la nova depuradora de Vallmoll. L’actuació, que ha suposat una inversió superior als 3 milions d’euros, servirà per a recollir i tractar les aigües residuals generades en el nucli urbà i a la urbanització Vallmoll Paradís. 

L’aigua tractada s’aporta a la rasa de la Simfonia (torrent de Vallmoll), contribuint a la millora mediambiental de la conca del riu Francolí, segons asseguren des de l’ACA a través d’un comunicat. L’EDAR és de tipus biològic amb eliminació de nutrients dissenyada per un cabal de 400 m3/dia, equivalent a una població de 3.700 habitants.

Està formada per un pretractament per a l’eliminació de sòlids, sorres i greixos, decantació primària, bassa d’homogeneïtzació, tractament biològic i decantació secundària. Per al tractament dels fangs biològics, la planta disposa d’un espessidor, deshidratació per centrifugació i sitja d’emmagatzemament de fangs. També s’ha construït un col·lector per a recollir les aigües residuals i transportar-les fins a la depuradora, amb una longitud propera als 1.000 metres.

L’Ajuntament de Montblanc aconsegueix un préstec d’1,6 milions d’euros per liquidar el deute amb els proveïdors

El govern de l’Ajuntament de Montblanc ha anunciat durant la celebració del plenari del mes d’abril que l’Institut Català de Finances concedirà a l’Ajuntament un préstec d’1,6 milions d’euros per liquidar el deute amb els proveïdors. Oriol Pallissó, alcalde de Montblanc i Raquel Huguet, regidora d’Hisenda.

Des de l’oposició, Montblanc Progressa és qui s’ha mostrat més crític amb el govern. El regidor Pep Andreu ha destacat que aquest prèstec ja s’hauria pogut demanar quan van entrar al govern i també qüestiona que la solució sigui tant immediata, quan encara no s’ha venut, diuen, la parcel·la del polígon de CIMALSA que s’havia anunciat.

L’Ajuntament de Tarragona sol·licitarà una subvenció a la Diputació de Tarragona per finançar diverses actuacions derivades dels efectes de la DANA del novembre de 2024. La petició s’emmarca en la convocatòria d’ajuts per a la reparació de danys causats per fenòmens meteorològics extrems, corresponent a l’anualitat 2025.

Algunes actuacions es van executar d’urgència, com la reparació de la teulada de l’Institut Municipal d’Ensenyament, les escales del carrer Vapor, l’ascensor de la plaça dels Carros, i les tasques de neteja viària i de platges. Altres intervencions, encara pendents, inclouen la reposició d’arbrat retirat, la rehabilitació del paviment i el pedraplè del passeig de La Móra, així com la reposició de la calçada al carrer Baix Camp i el perfilat de la sorra de la platja.

El Nàstic vol donar un cop sobre la taula a Andorra acabant amb la mala dinàmica a domicili. 

El conjunt tarragoní visita un rival directe que tan sols ha perdut un partit a casa.

PUBLICITAT