El nostre convidat s’ha convertit en un expert i activista del transport públic. És enginyer i ha estat polític, analista d’inversions a La Caixa i regidor a l’Ajuntament de Reus i diputat al Parlament de Catalunya. També està vinculat a diverses entitats cíviques. Als anys 80 va ser un ferm antinuclear i contrari a la incorporació d’Espanya a l’OTAN. Daniel Pi va desenvolupar gran part de la seva carrera al territori, al Camp de Tarragona.
Els titulars
2:20 La vida és mobilitat, i és allò que passa quan volem estudiar o treballar. I això vol dir socialitzar i és bellugar-se
4:30 Podriem tenir trens d’alta velocitat a Tarragona, pero no ho vam fer. Ara tenim ganes del mateix. Al Camp tenim molt poca mobilitat en transport públic.
7:15 HI ha molta gent que ha treballat pel projecte. Les entitats sempre hem vist aquest projecte amb molt bons ulls. L’equip de la Generalitat és tècnicament molt sòlid i per això tenen la capacitat d’aguantar alguns punts de vista.
14:10 Avui dir no ets un raro per parlar de reciclatge o canvi climàtic. S’ha integrat en el discurs però no a la realitat. A Espanya, només el 5% dels cotxes matriculats són elèctrics.
16:05 Estem en una societat de coses incòmodes. El polític es troba amb molta gent que diu que s’ha de fer. Al Regne Unit, qui arriba a pactes és un guanyador, aquí a Espanya qui arriba a pactar se’l tracta de traïdor.
22:00 Vam passar l’avaluació d’impacte ambiental, però va ploure i ja no es va fer. M’hi jugo qualsevol cosa, que d’aquí 10 anys tornarà a passar.
23:15 Quan planteges un tema que no és candent costa molt passar-lo per pressupost.