RCTGN, una ràdio transmèdia

rctgn

PUBLICITAT

Ràdio Ciutat de Tarragona és la primera ràdio per internet de la ciutat. Atenent els nous hàbits de consum de la societat i aprofitant els avenços tecnològics i tendències actuals, ens avancem a la ràdio del futur fent-la al present.

D’aquesta manera els continguts s’ofereixen a la xarxa per tal que la nostra audiència els pugui escoltar en el moment i lloc que vulgui i amb diverses plataformes disponibles. És així com Ràdio Ciutat de Tarragona esdevé una ràdio transmèdia al servei i gust dels seus oients.

 

La web
La nostra web ofereix en una mateixa ‘home’ (plana inicial) tots els continguts accessiblespantallazo web radio als usuaris de forma còmoda, senzilla i pràctica. D’aquesta manera es poden consultar i consumir de forma directa i sense entrebancs. Tot i que s’ofereix text i imatge, els protagonistes principals són els àudios. No oblidem que som una ràdio i l’objectiu és que ens escoltin.

 

Aplicació mòbilapp mobil
Ràdio Ciutat de Tarragona ofereix una aplicació mòbil que es pot descarregar de forma fàcil i gratuïta, tant per dispositius Android a Google Play com d’Apple a l’App Store, per portar l’emissora a la butxaca i amb tu. A més, ofereix l’opció despertador per començar el dia amb la nostra programació.

 

Streaming
El sistema ‘streaming’ està preparat per realitzar emissions en directe com les transmissions del Nàstic, Diades Castelleres i altres esdeveniments especials. També s’ofereix d’una banda l’emissió continuada dels nostres programes i perCaptura face rctgn l’altra els butlletins informatius i l’espai La Tarda de la Xarxa de Comunicació Local. Es pot accedir mitjançant la nostra web, l’app i per Tune In.


Xarxes Socials

La presència a xarxes socials com Facebook, Twitter, Instagram i Youtube ens permeten oferir i fer difusió dels nostres continguts, a més d’establir relació amb l’audiència i conèixer la seva opinió i reacció a partir dels comentaris i la interacció.


 

Apunt: La ràdio online no es perceb com un mitjà saturat de publicitat
D’acord amb l’Estudi Anual d’Àudio Online, realitzat per la consultora nPeople per IAB, el 60% dels oïdors consultats considera que la ràdio online té menys publicitat que altres mitjans, i un 31,3% creu que la seva quantitat és aceptable en comparació a diaris/portals, xarxes socials, blogs/fòrums i contingut de vídeo.

L’estudi indica, d’altra banda, que el 43% dels internautes consumeix àudio online de forma recurrent al mes i, d’aquests oïdors, el 55% ho fa diàriament. La possibilitat de consumir aquests continguts on i com volen, així com la varietat dels mateixos, són factors atractius per als internautes. Aproximadament el 90 % accedeix al contingut des de ‘smartphones’ i gairebé 2 de cada 3 oïdors opten per aplicacions per a dispositius mòbils.

PUBLICITAT