Tarragona Daily | PSC i en Comú Podem tanquen acord pels pressupostos

PSC i En Comú Podem pacten un pressupost 2026 centrat en habitatge, barris i cohesió social

L’Ajuntament de Tarragona i el grup municipal d’En Comú Podem han presentat l’acord pressupostari per al 2026. Aquest document inclou 50 mesures concretes i una dotació global de prop de 12 milions d’euros. L’acord, segons ha destacat l’alcalde, situa “la vida al centre” i prioritza tres eixos: habitatge, polítiques socials i transició ecològica.

Pacte pressupost 2025 PSC En Comu
PUBLICITAT

El projecte pressupostari preveu una inversió de 1,5 milions d’euros per a la compra d’habitatge. A més, inclou 4 milions més per a la construcció de nous pisos de lloguer a les zones de Floresta i Garreta. A això s’hi afegeixen 1,7 milions d’euros destinats a rehabilitació energètica i d’accessibilitat, amb especial incidència a la Part Baixa. Aquesta convocatòria es prolongarà quatre anys i complementarà els 8 milions ja obtinguts dels fons Next Generation.

Un estudi al Morell conclou que el 19% dels episodis superen el límit de butadiè

Un estudi de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) conclou que el 19% dels episodis analitzats al Morell superen el límit recomanat d’1,3 butadiè. Concretament, són superiors a 2 µg/m3. “Hi ha alguns episodis que han arribat a concentracions de 20 µg/m3, episodis de curta durada. Per tant, és un compost que recurrentment ha presentat valors bastant més elevats”, ha dit la coordinadora de l’informe, Eva Gallego. També ha destacat que els valors totals de compostos orgànics volàtils mostren concentracions entre 20-431 µg/m3. A més, ha dit que aquestes “no són excessivament” altes. La recerca ha analitzat 47 mostres d’episodis entre el juliol de 2024 i l’agost de 2025. Ha identificat 62 compostos individualment en quatre punts del municipi.

El partits presenten mocions pel proper plenari

El Grup Municipal d’ERC proposarà al ple d’aquest divendres crear la figura d’un gestor municipal d’autoconsum a l’Ajuntament de Tarragona. Des de la formació volen promoure així la transició energètica. També volen facilitar l’autoconsum compartit entre la ciutadania i les empreses. Això ajudaria a reduir la dependència dels grans oligopolis energètics.

El grup municipal del PP, per la seva banda, presentarà al plenari de divendres una moció que proposa diverses accions immediates per a millorar la situació de la Part Baixa de Tarragona. Els populars consideren urgent arreglar les escales mecàniques. També volen habilitar una comissaria de proximitat i potenciar un pla de rehabilitació dels edificis.

La Fira de l’Oli DOP Siurana complirà 25 anys reunint 14 cooperatives a Corsini

La Fira de l’Oli DOP Siurana arriba enguany a la seva 25a edició. Ho celebrarà convertint de nou la Plaça Corsini de Tarragona en epicentre gastronòmic. Aquí es podrà gaudir de l’oli de catorze cooperatives del territori, una més que l’any passat. Se celebrarà el 28 i 29 de novembre.

Serà una edició especial que comptarà amb diverses novetats. La primera, una encesa commemorativa a càrrec dels Diables Voramar de Tarragona. També s’hi duran a terme dues actuacions musicals divendres i dissabte.

Tarragona clou l’any Tarraco25 amb una gran Festa del Patrimoni

Tarragona celebrarà els dies 29 i 30 de novembre la cloenda de l’any Tarraco25 amb una àmplia Festa del Patrimoni als jardins del Camp de Mart. Es recuperarà l’ambient festiu del Tàrraco Viva i oferint activitats dirigides a tots els públics. L’esdeveniment marca el final d’un programa impulsat fa un any amb l’objectiu de reforçar el vincle de la ciutadania amb el patrimoni històric de la ciutat.

PUBLICITAT