Aprendre química mentre es juga a cartes. Aquest és l’objectiu de Superval, un joc desenvolupat per l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ). Servirà per ajudar els alumnes de secundària a entendre els cicles del carboni i del nitrogen de manera interactiva. A Carrer Major n’hem volgut conèixer tots els detalls amb la Marta Llorens i l’Arnau Jordà, creadors del joc.
Llorens explica que “els jugadors han de completar el cicle del carboni o del nitrogen i superar obstacles com la pluja àcida o la indústria intensiva”. El joc s’ha pensat com una eina educativa per als docents. “Quan experimentem, aprenem molt més que quan només llegim o escoltem, i Superval permet aplicar aquest concepte dins l’aula”, afegeix Llorens.
Per la seva banda, Arnau Jordà, destaca que “l’ICIQ té el compromís de difondre la recerca i acostar la ciència a la ciutadania”.
Presentat a la Nit Europea de la Recerca, Superval va tenir una gran acollida. Ara es començarà a distribuir a escoles d’arreu de Catalunya i d’Europa.