Veïns | Qui ha ha darrera dels nous murals de Tarragona? Jaume Junque

Qui hi ha darrere dels nous murals de Tarragona que cobren vida? Al nou episodi del podcast Veïns, descobrim la història de Jaume Junque, emprenedor de la Bisbal del Penedès. És fundador del projecte Grafftech, que ha portat a la ciutat tres murals únics al món.

Jaume Junque vesteix de camisa blava al costat del batlle Viñuales en la presentació del mural a Tarragona.
PUBLICITAT

Aquests murals, inspirats en el patrimoni romà de Tàrraco, uneixen art urbà i tecnologia immersiva. Això permet que les figures antigues es moguin i interactuïn amb els visitants. “El nostre objectiu és que els murals no només es puguin veure, sinó també viure’ls”, explica Junque durant l’entrevista.

L’art que dona vida al passat

El projecte Grafftech, presentat el passat 10 d’octubre, ha transformat tres espais de la ciutat en autèntics escenaris digitals. Les obres s’ubiquen al Parc del Francolí, al Centre Cívic de Sant Salvador i a la seu de Serveis Socials de Torreforta. Aquests murals reten homenatge a figures com August, Fortuna, Venus, Hèrcules o Diana.

Gràcies a la realitat augmentada en 3D, aquests déus romans es projecten en moviment a través del mòbil. Això converteix l’art mural en una experiència viva, participativa i sorprenent. Segons l’alcalde Rubén Viñuales, la iniciativa “no només exhibeix el patrimoni, sinó que el fa reviure”.

El mural més gran i innovador

L’obra més imponent és la del Parc del Francolí, amb 420 metres quadrats i set realitats augmentades. Aquest mural aspira a entrar al Rècord Guinness com “el mural amb més realitats augmentades del món”. En ell hi trobem símbols com el lleó, la paraula TARRAGONA i figures clàssiques. Això connecta la història antiga amb la identitat moderna de la ciutat.

A Sant Salvador, Venus simbolitza la bellesa i la unió entre generacions. A Torreforta, Diana representa la protecció i la solidaritat. Això està en sintonia amb la funció social de l’espai on s’ubica el mural.

Innovació i esperit emprenedor

Al podcast, Junque revela la seva trajectòria com a emprenedor des dels 18 anys i la seva aposta per crear empreses. Aquestes empreses fusionen art, tecnologia i experiència urbana. “Equivocar-se és necessari. Cada error és un pas més cap a l’èxit”, assegura.

Amb una visió clara de futur, el seu objectiu és internacionalitzar el model Grafftech i exportar aquesta nova manera. Vol fer muralisme interactiu a altres ciutats.

Escolta l’entrevista completa

Com es crea un mural que cobra vida? Què hi ha darrere d’aquesta fusió entre art i tecnologia?
Descobreix-ho al podcast Veïns amb Jaume Junque, disponible a Ràdio Ciutat de Tarragona i a totes les plataformes de podcast.

PUBLICITAT