La Furgo | Els números que expliquen l’èxit dels Bons Comerç

Avui a La Furgo de #CarrerMajor parlem de comerç local i de l’impacte real que tenen els Bons Comerç a Tarragona. En aquesta nova entrega, analitzem amb detall els resultats d’una campanya que ha marcat el mes de novembre i que ha tornat a demostrar la força del consum de proximitat quan les eines i els incentius funcionen.

PUBLICITAT

En l’entrevista, Jordi Cáceres, director de projectes de la Cambra de Comerç, fa un balanç exhaustiu d’uns resultats “extraordinaris”. Un total de 130 establiments hi han participat i la campanya ha assolit una efectivitat del 99,13%: pràcticament tots els bons distribuïts s’han utilitzat. Entre el 13 i el 20 de novembre es va concentrar el 95% de tota la despesa, amb un 18 de novembre especialment intens, que va sumar un 16% del total de bons consumits en un sol dia.

L’impacte econòmic confirma l’èxit: els 150.000 euros aportats per l’Ajuntament han generat 621.000 euros en vendes i més d’11.400 tiquets. La despesa mitjana per compra ha estat de 54 euros, i un 37% dels usuaris han esgotat els quatre bons en una sola adquisició. La major part de les compres s’ha concentrat al centre de la ciutat, i els sectors més beneficiats han estat alimentació, moda i calçat.

Mirant endavant, Cáceres explica que l’Ajuntament preveu impulsar dues campanyes de bons el 2026, situades en períodes de baixa activitat comercial com febrer–març i octubre–novembre. Segons la Cambra, cada euro invertit genera un retorn de 4,18 euros: un efecte multiplicador que revitalitza el comerç de proximitat i dinamitza la ciutat.

PUBLICITAT