La Furgo | La Gelateria Xixona de Reus guanya el premi al millor gelat d’Europa

Avui a La Furgo de #CarrerMajor ens hem desplaçat fins a la Gelateria Gijona de Reus per conèixer de primera mà la història que està captivant el sector gelater europeu. Fa només uns dies, l’establiment ha rebut el premi al millor gelat d’Europa, un reconeixement inesperat però molt celebrat per la seva propietària, Núria Del Cacho, que ens ha obert les portes del negoci per explicar-nos com s’ha viscut aquest moment.

PUBLICITAT

Durant l’entrevista, la Núria recorda la sorpresa de ser triats com a guanyadors en un concurs internacional amb representants de dotze països, inclosa Itàlia, icona mundial del gelat artesà. El camí fins al certamen va començar gràcies al projecte europeu impulsat per Dom Spain, que treballa per reivindicar el gelat artesà com a part del patrimoni cultural europeu i promou la sostenibilitat i l’ús de productes de proximitat. Una filosofia que encaixa plenament amb l’essència de la Gelateria Gijona, fundada el 1885 i fidel a les receptes tradicionals i a la reducció de l’impacte ambiental.

El gelat guanyador, Catalanet Ganchet de Reus, parteix d’unes postres típiques: gelat de torró amb ratafia. A partir d’aquesta base, l’equip va crear una recepta completament arrelada al territori, elaborada amb torró Ganchet, vermut de Reus, taronja de València i carquinyolis de l’Espluga. Un resultat original, sostenible i pensat tant per als paladars més exigents com per als més petits.

El premi ha generat una autèntica onada de felicitacions i també una demanda desbordada: el gelat s’ha esgotat en qüestió d’hores, i ara l’equip treballa per reposar-lo mentre atén també la producció de torrons, producte estrella de la casa en aquestes dates nadalenques.

PUBLICITAT