L’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) ha obert el procés de licitació per a la concessió de la nova terminal multipropòsit, situada al Moll d’Andalusia. El Consell d’Administració de l’APT ha aprovat el plec de condicions que es publicarà en els pròxims dies al Butlletí Oficial de l’Estat per seleccionar el nou operador logístic d’aquest espai estratègic.
La concessió ocuparà una superfície mínima de 22,6 hectàrees i està enfocada principalment al moviment de contenidors i càrrega general no conteneritzada, excloent-ne els líquids i els sòlids a dojo. El termini màxim de la concessió podrà ser de 50 anys, en funció del projecte presentat i de la superfície finalment ocupada pel nou operador.
Aquesta operació és la primera de les “palanques” activades per l’APT per transformar el seu model operatiu, buscant atraure tràfics d’alt valor afegit. El plec de condicions estableix una inversió privada mínima de 20 milions d’euros i exigeix a l’operador un volum de tràfic mínim de 125.000 TEU equivalents a partir de l’any 2031, amb l’objectiu de refermar Tarragona com a node logístic de referència a la Mediterrània i a Europa.






