Subscriu-te

Tarragona descentralitza el patrimoni amb el programa ‘Romans al teu barri’ pel final del Tarraco25

La programació de Tarraco25, que commemora els 25 anys de la declaració de Tàrraco Patrimoni Mundial, afronta el seu darrer trimestre amb l’objectiu d’apropar la història romana a tots els ciutadans a través dels centres cívics. Aquesta nova fase, presentada avui per l’Ajuntament de Tarragona, destaca pel programa “Romans al teu barri” que, juntament amb jornades acadèmiques i un gran tancament festiu, clourà l’any commemoratiu.

PUBLICITAT

Aquesta iniciativa busca treure el patrimoni dels monuments i portar-lo als diferents barris de la ciutat, en col·laboració amb la Xarxa de Centres Cívics, grups de recreació històrica i historiadors locals. “Durant tot l’any han passat coses al patrimoni, però ara és el patrimoni que es mou i visita tots els punts de la ciutat”, va destacar el conseller de Patrimoni, Nacho García Latorre, durant la presentació. La proposta “Romans al teu barri” es durà a terme els diumenges d’octubre i el primer de novembre als centres cívics de Torreforta, Sant Pere i Sant Pau, Bonavista, Llevant i Sant Salvador, oferint recreacions històriques, tallers familiars i visites comentades de manera gratuïta.

Entre les activitats de divulgació històrica s’inclouen recreacions de la vida legionària a càrrec de grups com Septimani Seniores i Projecte Phoenix, així com tallers de mosaics i jocs romans, a més de xerrades sobre els rituals de la llar i les religions de l’època. A més d’aquesta vessant més lúdica, la programació de tardor inclou el Cicle de Documentals Arqueològics, que es projectaran els dijous d’octubre, i el Cicle de Conferències que se celebraran els divendres, centrant-se en temes com l’enginyeria romana i la vida quotidiana als carrers i cases de Tàrraco.

A banda de la programació als barris, avui s’inicien les Jornades sobre Tàrraco a la història de Tarragona, que se celebraran els primers tres dimecres d’octubre a l’Antiga Audiència, amb un caràcter científic i divulgatiu. Finalment, els dies 29 i 30 de novembre l’Ajuntament prepara un cap de setmana d’activitats que es preveu com “una gran festa major del Patrimoni”, posant punt final a l’aniversari.

PUBLICITAT
AutoNota
AutoNota, el suport intel·ligent per a la redacció AutoNota és un servei propi de Ràdio Ciutat que utilitza la intel·ligència artificial per donar suport al treball periodístic. La seva funció principal és etiquetar, categoritzar i contextualitzar les informacions que arriben a la redacció, sobretot procedents d’empreses i institucions. Tot i que la IA ajuda a ordenar i donar forma als continguts, és sempre l’equip de redacció qui els revisa, edita i publica. D’aquesta manera, garantim que totes les publicacions d’AutoNota comptin amb la curació i l’aval professional d’una persona periodista de Ràdio Ciutat.