Sí! Amb XL, i no parlo ni de talles de camises ni d’aerolínies. Parlo de treball en xarxa i del concepte local en el panorama radiofònic català. És ben cert que la ràdio local catalana viu moments d’incertesa, principalment des de l’àmbit econòmic i financer, i alhora, moments plens d’oportunitats, de canvi.
Els que ens dediquem a la comunicació local som especialistes en treballar la informació més pròxima, propera i de qualitat al ciutadà, tractem allò que es produeix al costat de casa seva, el què li interessa de debò. I en això, no hi ha qui ens guanyi. Trepitgem el territori. Els mateixos anunciants ens ho diuen: “Invertim en ràdio local perquè el nostre client prové del mercat local”.
Precisament, transmetre en directe els partits del Nàstic amb Ràdio Ciutat de Tarragona i La Nova Ràdio ens ofereix aquesta oportunitat, amb una notable diferència: augmentem la visibilitat dels continguts locals distribuint-los a un conjunt de mitjans adherits i ampliem així l’audiència potencial; provoquem l’estímul econòmic del sector, i optimitzem recursos. És a dir, no només combinem el localisme amb la rendibilitat econòmica sinó que breguem amb nous termes, noves realitats: el globalisme, la proximitat i la xarxa. Allò que en dirien els anglosaxons “think globally, act locally”: pensem globalment per actuar localment.
Per molts anys d’XL!
Albert Jansà | Director d’Altafulla Ràdio