L’aposta per Twitch, de Ràdio Ciutat, notícia destacada al butlletí d’innovació de La Xarxa

Inputs, el butlletí d’Innovació de La Xarxa, destaca en el seu nou enviament l‘aposta per la plataforma Twitch que ha fet Ràdio Ciutat en les transmissions del Nàstic.

PUBLICITAT

El titular de la notícia destacada indica: ‘El poder del directe impulsa Twitch: de plataforma per a ‘gamers’ a la captació de públic generalista’.

A continuació reproduïm l’article de la peça:

El poder del directe impulsa Twitch: de plataforma per a ‘gamers’ a la captació del públic generalista

L’audiència de Twitch ha crescut un 80% en un any. Segons l’eina TwitchTracker, la plataforma d’emissió de continguts en directe ha passat de registrar 1,6 milions d’espectadors diaris al març a fregar els 3 milions aquest gener. El punt culminant va ser el rècord aconseguit per Grefg, un ‘streamer’ espanyol que va reunir 2,4 milions d’usuaris mentre presentava uns elements personalitzats de Fortnite. És un dels canals de videojocs estrella de la plataforma, dominada per un públic molt jove: l’edat mitjana se situa entre els 20 i els 29 anys. Una franja molt atractiva per a les marques, ja que és poc habitual que consumeixi continguts a través dels mitjans de comunicació tradicionals

📌Les seves característiques han fet que molts ‘streamers’ hi hagin fet el salt des de YouTube, com Rubius o Auronplay, i hi hagin arrossegat tota la seva comunitat de seguidors. I és que monetitzar els continguts és molt més senzill: els espectadors poden pagar per subscriure’s a canals, la plataforma té un sistema per associar-se als creadors que destaquin i algunes de les interaccions es basen en donacions directes als ‘streamers’, que també poden vendre espais publicitaris als xats. Veure-hi directes és divertit gràcies a la seva experiència d’usuari gamificada: hi ha interacció directe entre els ‘streamers’ i l’audiència, però també entre els mateixos membres de la comunitat. S’imposa una manera de consumir continguts més pròxima que la de la televisió, amb un llenguatge natural i desenfadat, que s’allunya dels patrons comunicatius antics.

📌La plataforma, propietat d’Amazon des de 2014, ha deixat de ser només un espai per veure partides de ‘gamers’ en directe i s’ha obert a un públic més generalista. La categoria amb més visionats de 2020 va ser ‘Just chatting’ (‘Parlant‘), amb 1.900 milions d’hores. Cada cop són més habituals experiències com la de Ràdio Ciutat de Tarragonaque retransmet per Twitch els partits del Nàstic. Un dels punts culminants va ser la retransmissió de les campanades de Cap d’Any, que va fer Ibai Llanos i que van congregar 550.000 persones, entre les quals el ministre de Sanitat, Salvador Illa. Va superar l’audiència aconseguida per emissores generalistes, com Cuatro i La Sexta. A més, marques com DoritosColaCaoDomino’s Pizza i Movistar li van fer costat. La plataforma també s’ha transformat en sala per retransmetre concertsper comentar sèries i pel·lícules d’Amazon Prime o, fins i tot, com a sala d’estudi i treball en directe.

📌Connecta les comunitats a fets que passen aquí i ara: el poder del directe. S’expressa amb el terme anglès FOMO (‘Fear of Missing Out’, por de perdre-t’ho). És a dir, o ho veig ara o ja no hi serà. I és que hi ha molts ‘streamers’ que guarden el contingut perquè sigui consumit a la carta, però molts d’altres no ho fan. La sociòloga T.L. Taylor, experta en ‘gaming’ i comunitats digitals, adverteix de la potència de compartir un esdeveniment amb milers de persones alhora. Una sensació no aplicable només als videojocs. Un dels experiments amb millors resultats ha estat ‘Artificial’, la sèrie guanyadora d’un Emmy creada per a la plataforma, en què els internautes poden decidir què hi passa. De moment, Twitch s’està aliant amb productores per mostrar més contingut original. Segons els experts, les dades de consum que es reuneixin decidiran  la seva estratègia de futur.

___________________________________________________

Gaudiex dels clips de la transmissió amb Twitch!

PUBLICITAT