Home Podcast Unes rebaixes que cada cop són més descafeïnades

Unes rebaixes que cada cop són més descafeïnades

Compartir
PUBLICITAT

Acaba el Nadal i comença el mes de gener, aquell mes on teòricament la gent intenta gastar menys perquè ve de fer totes les compres de Nadal i de les festes, i a això se li ha de sumar les despeses d’inici d’any. Però no acaba de ser del tot cert. Ja que després del Nadal comencen les rebaixes d’hivern!
Treballadors i treballadores de diverses botigues divendres es van quedar treballant fins ben entrada la matinada per deixar-ho tot preparat pel diumenge, el dia d’inici de les rebaixes. Tots els comerços preparen els seus descomptes per acabar els últims estocs de la temporada i iniciar la temporada de primavera. I els empleats segueixen treballant sense parar per vendre i obrir les botigues inclús els diumenges.
Les rebaixes abans era una data molt esperada, perquè era dels pocs dies on es podien comprar productes a preus baixos. Ara la cosa ha canviat. Cada cop hi ha més dies amb descomptes. Sense anar més lluny abans de Nadal hi ha el Black Friday, un divendres on es poden trobar gangues i descomptes en moltes botigues. A més durant tot l’any també hi ha diverses ofertes. Això es deu a la llei estatal de comerç que liberalitza el període de rebaixes. Salvador Minguella, president de l’associació de comerciants Via T, assegurava que “els dies forts de les rebaixes actualment són 4 o 5.”

Des dels comerços més petits asseguren que “han de fer altres coses per diferenciar-se.” Així ho explicava Raül Cid, un dels organitzadors del Nadal Musical.

En aquest mateix sentit Raquel Romero, secretària de la Via T i també responsable de Làser 2000, considera que ara “has d’estar contínuament fent campanyes.”

Romero també creu que els terminis de les rebaixes s’han escurçat molt.

Amb tot plegat el període de rebaixes ja no és una de les dates més marcades en el comerç ni tampoc de les més importants. Molts comerciants coincideixen en dir que els primers dies potser sí que hi ha algun increment de vendes, però que després es manté estable, i que els més beneficiats són les grans superfícies i marques.

PUBLICITAT