Les darreres setmanes la futura àrea metropolitana del Camp de Tarragona ha fet diversos passos endavant a partir de reunions i trobades entre alcaldes dels diversos municipis del territori que hi han de formar part, amb la presència també de representants de la Diputació de Tarragona o de la Subdelegació del Govern.
Tot i això, després de ja anys de parlar-ne, l’àrea metropolitana continua sent un projecte més que una realitat. Una transformació que des dels ajuntaments de Tarragona i Reus, acompanyats de la resta d’actors, volen fer avançar. Mercè Chiapella és la directora del CERES, un gabinet d’investigació sociològica i de mercats ubicat a la capital del Baix Camp. Precisament Chiapella considera que la barrera més imporant del projecte de l’àrea metropolitana és la manca d’un lideratge fins avui dia. Així ho ha explicat en declaracions al programa ‘Distàncies Curtes’ de Ràdio Ciutat de Tarragona.
Sobre el territori, la directora del CERES està convençuda que el Camp de Tarragona ha canviat en clau positiva els darrers temps. Creu que el concepte de capitalitat “ens atrapa i distreu” i prefereix parlar de potència. Està convençuda que a la demarcació som potència en turisme, química i energia.
Chiapella també ha reflexionat sobre la societat actual, “ràpida i voluble”. Ha parlat sobre com les xarxes socials han afectat els mitjans tradicionals i de la importància que la classe política treballi acompanyada dels ciutadans.