L’Ajuntament de Salou posa de manifest que el projecte del tramvia del Camp de Tarragona ha comès diverses irregularitats administratives. Segons un informe encarregat pel consistori, aquest presenta infraccions a la llei ferroviària. L’alcalde salouenc, Pere Granados, deixa clar que “no s’ajusta a dret” i per això considera que és un projecte que s’hauria de començar de nou, des de zero. De fet, el batlle afirma que si la Generalitat no els dona la raó, el govern salouenc podria optar per denunciar-ho als tribunals.
Granados ho ha sentenciat en resposta a les declaracions de la candidata d’ERC a les eleccions del 12M, Raquel Sans, fetes fa uns dies des de Salou i manifestant que el govern salouenc “està posant pals a les rodes al projecte”. Granados ha volgut remarcar que Salou mai s’ha posicionat en contra d’un projecte tramviari, però reclamen un sistema “més modern, funcional, integrat i compatible amb Salou”.
Per tot plegat, l’Ajuntament va aprovar en consell plenari un seguit d’al·legacions al projecte. Segons el consistori la proposta bàsica “causa impactes rellevants no avaluats” perquè s’han introduït algunes modificacions i consideren que és un sistema “obsolet, desfasat i lesiu pels interessos del municipi”. S’oposen a aquest model perquè el volen sense catenàries i que no suposi una nova barrera física al centre del nucli urbà. A més, continuen recordant a la Generalitat que compleixi amb el compromís de finançar l’Eix Cívic de Salou.
Un projecte clau per ERC, que defensa el model i el seu impacte
Mentre que ERC va deixar clar el dissabte, des d’un dels punts del traçat, que el Tramvia del Camp és un dels projectes clau per la formació. La cap de llista per la demarcació a les properes eleccions al Parlament va assegurar que “és un model revolucionari per a la mobilitat sostenible al Camp de Tarragona” i va reivindicar que “millorarà els trajectes de moltíssimes persones que es mouen entre les principals poblacions de casa nostra”.
De fet, segons Raquel Sans la xifra estimada d’usuaris potencials és de nou milions i mig anualment, una quantitat de viatges equiparable al nombres registrats el Trambesòs. Segons el partit, les previsions de la primera fase per al Tramvia són que surti a licitació a finals d’aquest mateix any mentre que les obres no s’iniciarien fins al 2025. Sans va defensar que el projecte del tramvia “és clau pel funcionament de l’àrea metropolitana, i que aquesta no pot progressar sense actuacions com aquesta”.