Josep M.Cruset: “El Port de Tarragona, infraestructura amb forta musculatura”

El Port de Tarragona centra la segona hora del magazine ‘Carrer Major’ en l’especial ‘Tarragona, mirada al mar’ de dilluns 9 de setembre amb la visita del seu nou president Josep Maria Cruset i la directora de l’Àrea Port-Ciutat, Montse Adán.

PUBLICITAT

Per a Cruset, la clau per la qual el Port de Tarragona se situa entre els millors de l’estat està en “l’equilibri just entre la visió empresarial i econòmica al territori i cuidar la ciutat des del punt de vista i l’àmbit social, lúdic i cultural” en una combinació que dona un producte i “resultat òptim”. A més admet haver-se trobat un ens i una organització amb “molta musculatura professional” i una bona capacitat econòmica.

Cruset indica que el Port de Tarragona és una gran infraestructura amb una superfície terrestre equivalent a la ciutat de Reus i si s’hi sumem les aigües interiors i exteriors gairebé el pla del Camp de Tarragona. Admet que és un gran desconegut i per aquest motiu l’aposta per obrir el Port a la ciutat amb la passera marítima, el nou passeig i l’oferta cultural del Moll de Costa.

Les grans dimensions permeten portar i moure les mercaderies necessàries d’arreu del món, productes del sector petroquímic, pasta de paper, vehicles, cereals del sector agroalimentari i altres productes que nodreixen l’activitat del territori i el país.

El port costa conèixer el funcionament i per això s’obre a la ciutat amb passarel·la i passeig marítim gaudint del frontal marítim de la ciutat i que es pugui aprofitar.

Nous reptes

Entre els reptes importants, Cruset assenyala alguns com l’entrada en funcionament de la zona d’activitat logística que després de 20 anys de tràmit, calcula que abans d’acabar l’any podrà posar-se en oferta un milió de metres quadrats de sol logístic vinculat a l’activitat portuària oferint oportunitats importants pel territori; el moll de Balears per la nova terminal de creuers per ser competitius i estar en primera línia de l’àmbit de mercat.

En el terreny ferroviari, reconeix optimisme en el Corredor Mediterrani que està en la recta final, i indica que s’ha ofert la possibilitat a Renfe de poder gestionar conjuntament l’estació de classificació en instal·lacions del Port amb un model ferro-portuari de mode que clients i usuaris només tinguin un mateix interlocutor per ser més eficients, oferir millors serveis i ser més competitius.

Per la seva banda, amb Montse Adán hem pogut conèixer i xerrar sobre l’oferta cultural del Moll de Costa i fer balanç de la passera i passeig marítim, així com el servei del Teatret del Serrallo amb la seva responsable Sandra Coloma i del Museu del Port amb la seva directora Mercè Toldrà.

PUBLICITAT