55 milions per millorar la xarxa ferroviària i avançar el corredor mediterrani

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) farà una inversió d’uns 39 milions d’euros buscant millorar la xarxa ferroviària a les províncies de Tarragona i Lleida. D’altra banda, 16 milions més es destinaran a avançar en el desenvolupament del corredor mediterrani a Tarragona, adaptant a l’ample internacional el túnel de Roda de Berà. Les obres s’han adjudicat a l’UTE formada per Contratas y Ventas i FCC.

Operaris d'Adif acabant d'enllestir la connexió de la variant de Vandellòs al corredor mediterrani, els dies 11 i 12 de gener del 2020. Foto: Adif
PUBLICITAT

En el primer cas, es licitarà la redacció del projecte per renovar i instal·lar nous enclavaments a les estacions de Juneda, Montblanc i Vilaverd, a la línia entre Barcelona i Lleida, que té pas per Tarragona. Serà el mateix a les estacions d’Almacelles i Raimat, a la línia Saragossa-Lleida.

D’altra banda, es busca daptar a l’ample internacional del túnel de Roda de Berà en el marc de les obres del corredor mediterrani.  També el canvi del tercer carril a les dues vies, que permetrà als trens circular en els dos amples a velocitats de fins a 120 quilòmetres per hora. Amb tot, segons el Mitma, amb aquests treballs, es contribuirà a impulsar el tràfic de mercaderies per ferrocarril i a flexibilitzar l’explotació d’aquest “eix estratègic”, situat entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès, amb la presència de diverses indústries actives.

En aquest sentit, serà necessari adaptar el túnel com s’ha fet a Martorell i Castellbisbal, augmentant les dimensions del túnel de 422 metres de longitud i rebaixant la rasant un metre per complir amb els estàndards d’interoperabilitat.

 

PUBLICITAT