Balanç de la sinistralitat a les carreteres catalanes fins al 31 d’agost

El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que fins al 31 d’agost d’aquest 2022, 115 persones han mort en 105 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya. Durant el mateix període de l’any passat, van perdre la vida 92 persones en 87 accidents mortals. Fins a l’agost de 2019, abans de la pandèmia, van perdre la vida 122 persones en 115 sinistres mortals[1]. Pel que fa al nombre de víctimes mortals, es registra una reducció del 5,7% respecte al 2019.

PUBLICITAT

D’altra banda, el conjunt de persones mortes o ferides greus aquest 2022 a les carreteres catalanes han estat 568, un 14,2% menys que el 2019, quan n’hi van haver 662. El nombre d’accidents mortals o greus també s’ha reduït un 17,1% en comparativa amb el 2019 (de 555 a 460). Durant el mes d’agost d’aquest 2022 han mort 17 persones a les carreteres catalanes, dos morts més que l’agost de 2021 i 4 menys que el mateix mes del 2019, any de referència abans de la pandèmia.

Convé destacar que fins al 31 d’agost el 78,2% de les víctimes mortals registrades són homes (90) i el 21,8% són dones (25). D’entre els 90 homes morts en accident de trànsit, 78 eren conductors, 3 passatgers i 9 eren vianants. Pel que fa a les dones, 11 eren conductores, 10 eren passatgeres i 4 eren vianants.

Tarragona, la sinistralitat d’enguany també supera la sinistralitat registrada l’any passat en aquest període (15 morts) i iguala la del 2019 (32 morts). La comarca del Baix Ebre és la que ha tingut més víctimes mortals enguany (9), seguida del Tarragonès (7). A la demarcació de Girona, es manté un incrementrespecte al 2021 (24) i el 2019 (19). Les comarques de l’Alt Empordà i la Selva, amb 10 i 6 persones mortes respectivament, sumen la majoria de víctimes gironines. A més, 5 de les 27 víctimes d’enguany han estat a la C-63 i 5 més a l’AP-7.

Cal tenir en compte que el primer trimestre de 2021 es va registrar una reducció de la sinistralitat, en un context de disminució general de la mobilitata causa de les restriccions establertes per frenar la transmissió de la COVID-19. Per aquest motiu, es compara alhora amb el mateix període de 2019, quan no hi havia restriccions de trànsit per la pandèmia.

PUBLICITAT