Els comuns proposen trens cada mitja hora el tram Reus-Tarragona-Barcelona

Els comuns s’han reunit amb els representants de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic i la Plataforma per la Defensa del Ferrocarril del Camp de Tarragona per tractar el servei ferroviari al Camp de Taragona.

PUBLICITAT

De fet, el cap de llista dels comuns Joan Jordán amb diversos membres del partit han presentat les seves propostes per incrementar l’oferta ferroviària de la demarcació. L’objectiu final és poder pujar la demanda i reduir les emissions contaminants donant una resposta a l’emergència climàtica.

De les principals propostes d’En Comú Podem en matèria ferroviària a les comarques del Camp de Tarragona en destaca: Garantir la freqüència de 30 minuts entre Reus, Tarragona i Barcelona, 60 minuts en els trams comuns de la R13 i R14 i a la R16 a les Terres de l’Ebre i de 120 minuts a la resta de trams i connectar amb el Penedès cada 30 minuts.

També des del partit es proposa millorar i fer més eficient el servei de rodalies i l’aposta pel Tramcamp per reduïr la mobilitat per carretera al Camp de Tarragona.

El cap de llista pels comuns, Jordi Jordan, ha explicat que “Les nostres comarques tenen un problema greu amb el transport ferroviari. No tenim un servei de rodalies eficient. Enlloc d’avançar hem anat enrere.”

Jordán ha destacat també que “El Govern de la Generalitat és el responsable de garantir un servei ferroviari de qualitat a tot el territori” i ha afegit:  “el problema no són només les connexions per anar a Barcelona que pateix amb retards constants; el problema és la connexió entre Tortosa i Tarragona, entre Salou, Vilaseca, Cambrils, Reus o Torredemabarra”. 

Salou, sense estació 

Jordan ha recordat que “el desmantellament del servei entre Port Aventura-Salou-Cambrils, ara fa un any, es va fer malament, deixant sense servei ferroviari a desenes de milers de persones i sense que l’alternativa, el TranCamp, estigués en marxa”. De fet, elcap de llista ha recordatel paper d’ajuntaments per l’interès de mantenir els transport de proximitat amb tren com ha passat amb les estacions de Cambrils i Salou, que s’han quedat sense punt concret.

Al mateix temps, Jordán ha acusat el conseller de Territori Damià Calvet d’electoralisme quan aquest cap de setmana en plena campanya electoral ha anunciat la publicació de la primera part d’un estudi informatiu sobre la viabilitat d’aquest nou servei, quant durant anys no ha mostrat cap interès per fer avançar aquest projecte.

Finalment, els membres del partit lila han fet arribar el seu el missatge de la PTP: “no s’ha avançat ni un mil·límetre en la integració urbana de l’antiga via, més enllà de l’eliminació de les barreres dels passos a nivell. Al contrari, l’espai es degrada ràpidament, tal com diverses queixes veïnals ja han posat de manifest”.

PUBLICITAT