Els ports de Tarragona i Barcelona busquen estratègies compartides

Aquest dimecres, 9 de febrer, els ports de Tarragona i de Barcelona han celebrat una reunió de treball per tractar diversos temes d’interès comú i establir línies de col·laboració de futur, en el marc d’una visita institucional del president del Port de Barcelona, Damià Calvet, al Port de Tarragona. El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT), Josep Maria Cruset, i el president del Port de Barcelona han abordat temes relacionats amb el sistema portuari, infraestructures estratègiques, sostenibilitat i innovació.

PUBLICITAT

La visita institucional ha inclòs la firma en el Llibre d’Honor de l’APT, una visita guiada al Museu del Port, recentment remodelat i inaugurat el 17 de juliol de l’any passat, i l’exposició “Ahir Avui fotografies històriques i actuals del Port de Tarragona”, oberta des d’ahir dimarts dia 8 al Tinglado 1 del Moll de Costa.

El Corredor Mediterrani ha estat un dels temes tractats pels dos presidents. L’entrada en funcionament dels nous trams generarà un increment del volum de combois per aquesta línia fèrria que preocupa els grans ports catalans, atès que mercaderies i passatgers han de compartir la mateixa via.

En quant a terminals ferroviàries, els dos ports catalans comparteixen també interessos comuns. El passat 21 d’octubre, Port Tarragona i el Port de Barcelona formalitzaven la seva incorporació en l’accionariat de la Terminal Intermodal de Montsó (TIM Monzón) al Saló Daurat de la Casa Llotja de Barcelona i, pocs dies després, es feia pública que aquesta empresa també explotaria la Terminal de Tamarit de Llitera.

Un altre punt d’acord de la reunió de treball dels dos Ports ha estat la constatació de la manca de sòl logístic a Catalunya. Les dues infraestructures enfronten aquest problema de manera similar buscant fórmules per crear el sòl logístic que es necessita.

PUBLICITAT