Reus comença la prova pilot interna per implantar el ‘bicing’

Aquest mes de març l’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis inicia una prova pilot interna amb el prototip de bicicleta per avançar en el disseny que tindrà el sistema de ‘bicing’ de la ciutat. És el pas previst en el calendari d’implantació de la bicicleta compartida després de la contractació a la tardor d’un tècnic especialista en bicicletes.

PUBLICITAT

Per fer aquesta prova pilot, l’empresa municipal disposa de deu prototips de bicicleta i està habilitant sis estacions provisionals en diversos punts de la ciutat que permeten aparcar-hi fins a vint bicicletes. La prova és interna i va a càrrec de tècnics de Reus Mobilitat i Serveis, que faran servir les bicicletes per als seus desplaçaments de feina habituals.

Amb l’objectiu que les proves es facin en condicions reals, les estacions provisionals s’han instal·lat a la via pública, en espais propers als pàrquings municipals. Així, hi haurà sis estacions provisionals als llocs següents: a la plaça de la Cultura de la Pau (pàrquing Passeig Prim), a la plaça de la Pastoreta (pàrquing Pastoreta), a l’avinguda del Carrilet (pàrquing Carrilet), a la plaça de l’Univers (pàrquing Centre Comercial la Fira), a la plaça de la Llibertat (pàrquing Llibertat) i al Mercat Central (pàrquing Oques).

Paral·lelament, s’està desenvolupant una solució tecnològica pròpia de bloqueig i desbloqueig de bicicletes per als punts d’aparcament.

Les primeres bicicletes, el 2023

El 2021 es van fer els primers passos per a la bicicleta compartida, segons recorden fonts municipals. Fa poc més d’un any es va signar un conveni amb l’Ajuntament de Girona i des de Reus Mobilitat i Serveis es va elaborar un estudi previ per a la implantació de la bicicleta compartida. Al setembre passat, es va contractar un tècnic especialista per començar a definir el model de bicicleta compartida i adaptar-ne la gestió a l’estructura de l’empresa municipal.

Reus Mobilitat i Serveis podria oferir un servei 24 hores, amb una dotzena d’estacions en una primera fase i entre 200/250 bicicletes. Tant el número d’estacions com el número total de vehicles, s’aniria incrementant a partir de la posada en marxa del servei, segons fonts municipals.

PUBLICITAT