Salou, la destinació de costa amb més diners recaptats per la taxa turística

Salou va ser la destinació costanera de Catalunya que més diners va recaptar per la taxa turística durant l’any 2021. La ciutat de la Costa Daurada va ingressar 1.351.905,55 euros, tan sols superada per Barcelona, que va arribar als 7.938.493,74 euros, segons dades relatives a la recaptació de l’Impost sobre les Estades en Establiments Turístics (IEET) publicades per la Generalitat. Amb tot, Salou va registrar 3.430.113 pernoctacions entre juny i octubre, amb un 88% de les places hoteleres obertes. La xifra representa un 54% de les que hi va haver l’estiu del 2019, però suposa un increment d’un 290% respecte el mateix període del 2020, quan la covid impactar en el sector turístic.

Turistes fent-se una fotografia a les lletres de Salou. | ACN
PUBLICITAT

Entre les localitats costaneres, per darrere Salou es va situar Lloret de Mar, amb una recaptació de 938.611,91 euros. A les comarques gironines també van destacar Torroella de Montgrí amb uns 398.000 euros, Castell – Platja d’Aro, amb 318.000 euros, i Tossa de Mar (313.000). Pel que fa altres municipis de la Costa Daurada, van destacar Cambrils amb uns 623.000 euros, Vila-seca amb una mica més de 517.000 euros, i Mont-roig, amb 256.000 euros. Al Garraf, Sitges va arribar als 383.500 euros. En el global de Catalunya la recaptació per la taxa turística va superar els 21,7 MEUR, dels quals 19,1 MEUR es van ingressar durant el segon semestre, coincidint amb la temporada d’estiu.

Recuperació del mercat internacional

Pel que fa als visitants de Salou, tot i que la mobilitat internacional es va veure reduïda arran de la pandèmia hi va haver una notable presència de turisme de proximitat, de l’Estat espanyol i de França, així com també del centre d’Europa, tal com ha explicat el consistori salouenc. Així, els visitants d’arreu de l’Estat van significar el 70% de les pernoctacions, mentre que el 30% van venir principalment de països on no hi havia restriccions de mobilitat com ara Polònia, Holanda, França, Bèlgica i, a final de temporada, Gran Bretanya i Irlanda.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha manifestat que “Salou ha sabut enfocar la seva oferta a les motivacions actuals dels visitants, que reclamen espais amplis, entorns oberts i naturals, i opcions d’entreteniment i benestar”. En aquest sentit, “l’aposta vers el turisme esportiu, la gastronomia, o la recuperació d’entorns naturals, com el Camí de Ronda, han trobat un molt bon encaix entre les inquietuds dels visitants”, ha assenyalat. Segons l’Observatori turístic d’EURECAT, el 97% dels visitants recomanarien Salou com a destinació, mentre que un 96% són visitants fidels que repeteixen la visita.

Granados ha apuntat que les previsions per la temporada d’enguany són bons, si bé el conflicte entre Rússia i Ucraïna pot afectar el turisme de la zona. De tota manera, les reserves del mercat britànic i irlandès es preveuen superiors respecte a les registrades el 2019.

PUBLICITAT