El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona defineix el 2021 com a un “punt d’inflexió”. Les pernoctacions han augmentat per sobre del 50% del 2019, però encara estan a la meitat de les del 2021. El client català i espanyol ha continuat sent el majoritari, però s’ha viscut un increment dels visitants internacionals. Especialment, els turistes francesos han ocupat un 11% del total i els holandesos un 4%.
Destaca també l’augment de les estades, on les estades de més de tres dies han estat predominants. La satisfacció dels clients també ha estat molt positiva, un 94% dels turistes de les terres de l’Ebre tornarien a repetir la seva estada i el 60% dels visitants a la Costa daurada no ha notat la influència de la pandèmia en les seves vacances. Antonio Donaire, especialista en estudis sobre ordenació i planificació d’espais turístics, defineix aquest moment com “una gran oportunitat de transformació”.
Donaire ha volgut donar cinc claus per al turisme del futur a la demarcació de Tarragona: els viatges de curta i mitja distància, l’aposta pels visitants i no només turistes, l’optimització del desenvolupament econòmic i l’aposta per la tecnologia i la sostenibilitat.