Canvis de mercat i el conflicte de l’estiba endarrereixen operacions al Port

Aquest final d’any ha acumulat un conjunt de factors que està endarrerint les operacions del Port de Tarragona. Fet que ha provocat que es puguin veure fins a 22 vaixells des de les platges tarragonines fent cua per entrar al port tarragoní.

pinso port tarragona
PUBLICITAT

Saül Garreta, entrevistat al Bon Dia Tarragona, explica que un dels principals motius és “l’actual conflicte de l’estiba”, però també s’ha de tenir en compte altres factors com el canvi de mercats del cereal per la manca d’importació Ucraïna. Pel que fa al conflicte amb els estibadors, Garreta assegura que “està en vies de solució, però aquesta no serà immediata”. El president ha fet paler que el problema “s’ha endarrerit més del pensat per incorporacions que no han arribat”. Tot i això, Garreta ha volgut “relativitzar l’impacte negatiu a l’activitat del Port” i assegura que “la coordinació entre diferents administracions està evitant afers greus”.

Amb tot Garreta ha reconegut que “el Port necessita una millora logística a llarg termini per maximitzar la seva eficiència”. En aquest sentit, el president destaca que “la digitalització de les tasques portuàries” ha de ser un dels principals eixos de millora.

PUBLICITAT