Disminueix la sinistralitat, però augmenten els atropellaments

La sinistralitat a Tarragona ha baixat en un 14% respecte a l’any 2019 després d’un any amb la reducció del límit de velocitat a 30 quilòmetres per hora a la ciutat. Tot i això els atropellaments han augmentat en 12 respecte al mateix període del 2019. Des del Govern Municipal expliquen que aquest augment és a causa de l’entrada dels vehicles de mobilitat personal.

PUBLICITAT

Xavi Puig, conseller de mobilitat ha expressat que l’ajuntament endurirà les mesures per als usuaris de patinets elèctrics. En el següent consell plenari es proposarà l’obligatorietat del casc i fer més taxativa la prohibició de conduir per voreres, prohibint la conducció a Països Catalans i Via Augusta. El conseller manifesta que “canviaran la normativa de mobilitat per adaptar-la a les necesitats canviants de la ciutat“.

El conseller ha explicat que aquests vehicles han estat responsables del 78% de l’accidentalitat en el darrer any. En aquest període s’han interposat 978 multes a usuaris d’aquests vehicles. També cal remarcar que en aquest any s’han interposat 2709 denúncies per conduir a més de 30 km/h. Puig manté que l’Ajuntament “aposta per aquest tipus de mobilitat, però és necessari millorar el civisme amb accions didàctiques”.

PUBLICITAT